ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.1.2022.275154Ключові слова:
цифрові технології, науково-педагогічне дослідження, етапи наукового дослідження, наукометричні бази, дистанційний курс, цифрові освітні ресурси, соціальні мережі, анкетування, тестуванняАнотація
Авторами висвітлено можливості використання цифрових технологій на різних етапах проведення науково-педагогічних досліджень здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 013 Початкова освіта. Визначено актуальні напрями сучасних досліджень в галузі цифровізації освіти, надано огляд нових понять, що увійшли до наукового обігу в останні роки (цифрова освіта, цифрова наука, цифрова педагогіка, відкритий доступ та ін.). Серед можливостей використання цифрових технологій на теоретичному етапі науково-педагогічного магістерського дослідження висвітлено питання роботи в наукометричних базах Scopus та Web of Science, а також залучення цих технологій під час підготовки та подання наукових статей. На етапі розроблення навчально-методичного забезпечення магістерського дослідження авторами запропоновано створення дистанційного курсу, цифрових освітніх ресурсів та робота в освітньому середовищі MOODLE. Серед цифрових технологій на етапі проведення педагогічного експерименту та аналізу результатів дослідження авторами розглянуто використання соціальних мереж, комп’ютерне анкетування й тестування. Доведено, що цифрові технології доцільно використовувати практично на всіх етапах науково-педагогічного магістерського дослідження.
Посилання
Абдеев Р. Ф. Философия информационной цивилизации. М.: ВЛАДОС, 1994. 336 с.
Аванесов В. С. Исходные понятия теории педагогических измерений. Педагогические измерения, 2005. № 2. 128 с.
Андрієвська В. М. Теоретичні й методичні засади підготовки майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційно-комунікаційних технологій : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Харків, 2019. 540 с.
Апшай Ф. В. Формування ІКТ-компетентності майбутніх фахівців галузі «Культура і мистецтво» : дис… канд. пед. наук : 13.00.04; Рівненський державний гуманітарний університет. Рівне, 2021. 235 с.
Баева Л. В. Феномены электронной культуры как гетеротопные пространства. Философия и культура. 2015. Выпуск 11(95). С. 1618–1625. DOI: 10.7256/1999-2793.2015.11.15928.
Базелюк О. Формування цифрової культури педагогічних працівників у закладах професійної освіти. Вісник післядипломної освіти, 2018. Випуск 6(53). С. 23–36.
Барладим В.М. Застосування соціальних мереж в неформальній освіті дітей та молоді. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: збірник матеріалів наукової конференції. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2017. С. 810.
Батищев В. И., Мишин В. И. Информационные технологии обучения. Образование, наука, промышленность: взгляд в будущее: научно-практическая конференция студенческого клуба «Альтернатива». URL: http://www.techros.ru/text/3326/2.
Бахмат Н. Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки вчителів початкової школи в умовах інформаційно-освітнього середовища вищого навчального закладу : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ, 2017. 510 с.
Белоусова Л. И., Житенева Н. В. Дидактические аспекты использования технологий визуализации в учебном процессе общеобразовательной школы. Інформаційні технології і засоби навчання, 2014. Т. 40. № 2. С. 1 – 13.
Бескорса О. С. Теорія і практика формування цифрової культури майбутніх учителів англійської мови початкової школи : дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Словʼянськ, 2021. 625 с.
Бескорса О. С. MOOC : платформи професійного саморозвитку майбутніх учителів англійської мови початкової школи. Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. Випуск 1(48). С. 33–39. DOI: 10.24144/2524-0609.2021.48.33-38.
Биков В. Ю., Кухаренко В. М. , Сиротенко Н. Г. Технологія створення дистанційного курсу : навчальний посібник. [В. Ю. Биков та В. М. Кухаренко (Ред.)]. К.: Міленіум, 2008. 324 с.
Биков В., Спірін О., Білощинський А., Кучанський О. Відкриті цифрові системи в оцінюванні результатів науково-педагогічних досліджень. Information Technologies and Learning Tools. 2020. Випуск 75(1). С. 294–315. DOI:10.33407/itlt.v75i1.3589.
Бруннер Е. Ю. Применение технологии mind map в учебном процессе. Розвиток міжнародного співробітництва в галузі освіти у контексті Болонського процесу : матеріали міжнародної наук.-практ. конф. Ялта : РВВ КГУ, 2008. Вип. 19. Ч. 1. С. 50 – 53.
Буйницька О.П. Система педагогічного проєктування інформаційно-освітнього середовища для здійснення підготовки майбутніх соціальних педагогів : монографія. К. : Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. 568 с.
Булычева О. С. Национальная информационная инфраструктура: точки роста. Научные и технические библиотеки. 2016. № 1. С. 26–33. URL: http://www.gpntb.ru/ntb/ntb/2016/1/ntb_1_2_2016.pdf.
Бьюзен Т., Бьюзен Б. Супермышление. Минск : ООО „Попурри», 2003. 304 с.
Вакалюк Т.А. Теоретико-методичні засади проектування і використання хмаро орієнтованого навчального середовища у підготовці бакалаврів інформатики : дис… д-ра пед.наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2019. 614 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / [уклад. та гол. ред. В. Т. Бусел]. К., Ірпінь:ВТФ „Перун», 2004. 1440 с.
Відкритий доступ до наукової інформації : хто, для чого і як. КПІ імені Ігоря Сікорського : вебсайт. URL: http://kpi.ua/1634-2 (дата звернення: 28.09.2020).
Воронкин А. С. Социальные сети: эволюция, структура, анализ. Образовательные технологии и общество : международный электронный журнал. 2014. Т. 17. № 1. С. 650–675. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsialnye-seti-evolyutsiya-struktura-analiz.
Воронова Н. С. Система формування професійної компетентності майбутніх культурологів засобами цифрових технологій : дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Словʼянськ, 2020. 592 с.
Гаврілова Л. Г., Кухар Л. О., Топольник Я. В. Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічних дослідженнях : навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Слов’янськ: Видавництво Б. І. Маторіна, 2017. 310 с.
Гаврілова Л. Г. Система формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами мультимедійних технологій : дис… доктора пед. наук: 13.00.04 / НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ, 2015. 615 с.
Гаврілова Л. Г., Топольник Я. В. Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як сучасні освітні феномени. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 61, № 5. С. 1–11.
Гнатышина Е. В. Формирование цифровой культуры будущего педагога : монография. Челябинск : Изд-во Южно-Урал. гос. гуманит.-пед. ун-та, 2019. 294 с.
Гуралюк А. Методичні рекомендації щодо використання електронних анкет для опитування роботодавців. Київ: ІПТО НАПНУ, 2011. 24 с.
Гуревич Р. С. Формування освітнього інформаційного середовища для підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах : [монографія] ; за заг. ред. Р. С. Гуревича. Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2015. 426 с.
Джим А. Сучасна IT-інфраструктура електронного журналу, який претендує на включення в Scopus та Web of Science. Наука та метрика, №6, 2021. URL: https://nim.media/articles/suchasna-it-infrastruktura-elektronnogo-zhurnalu-yaky-pretenduye-na-vklyuchennya-v-scopus-ta-web-of-science.
Жалдак М., Лапінський В., Шут М. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : навчально-методичний посібник. К. : Шкільний світ, 2006. 96 с.
Закон України «Про вищу освіту» від 01 липня 2014 р. № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
Закон України «Про освіту» від 05 вересня 2017 р. № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Згуровский М. З., Петренко А. И. Цифровая наука в программе „Горизонт 2020». Системні дослідження та інформаційні технології, 2015. № 1. С. 7 – 20.
Кирильчук С. М. Застосування соціальних мереж у процесі підготовки майбутніх педагогів професійного навчання. Актуальні проблеми сучасної науки і наукових досліджень: ІІІ Всеукраїнська конференція молодих учених і студентів. Вінниця, 2015. URL: http://konferenzia.ukrainianforum.net/t72-topic.
Клайн П. Введение в психометрическое программирование: Справочное руководство по конструированию тестов. Киев : ПАН Лтд, 1994. 276 с.
Коваленко С. Використання інструментів MOODLE для моніторингу якості освіти у вищих навчальних закладах Інтернет-Освіта-Наука (ІОН-2016). URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/13368.
Колос К.Р. Теоретико-методичні засади проектування і використання комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти : дис… д-ра пед.наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2017. 453 с.
Концепція розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації від 3 березня 2021 р. № 167-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#n13 (дата звернення 07.05.2020).
Кочарян, А. Б. Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічних працівників гуманітарних спеціальностей класичних університетів : автореф. дис… канд. пед. наук : 13.00.10; Ін-т інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ, 2016. 20 с.
Кухар Л. О., Сергієнко В. П. Конструювання тестів. Курс лекцій : навч. посібник. Луцьк, 2010. 182 с.
Лазоренко С. А. Теорія і практика формування інформаційно-цифрової культури майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в умовах змішаного навчання : автореф. дис на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04. Слов’янськ, 2021. 44 с.
Литвинова С.Г. Теоретико-методичні основи проектування хмаро-орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу : дис… д-ра пед.наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2016. 602 с.
Лущинська О. Формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Львівський національний університет імені І. Франка. Львів, 2021. 482 с.
Методичні рекомендації зі створення тестових завдань та тестів у системі управління навчальними матеріалами MOODLE / Сергієнко В. П., Франчук В. М., Кухар Л. О. та ін. / за заг. ред. проф. Сергієнка В. П. К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. 100 с.
Морзе Н., Василенко С., Гладун М. Шляхи підвищення мотивації викладачів університетів до розвитку їх цифрової компетентності. Електронне наукове фахове видання «Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету». 2018. Випуск 5. С. 160–177. DOI: 10.28925/2414-0325.2018.5.160177
Муковіз О. Теоретичні та методичні засади дистанційного навчання у системі неперервної освіти вчителів початкової школи: автореф. дис... д-ра пед. наук, 13.00.04. Умань, 2017. 43 с.
Наказ Міністерства освіти і науки України № 440 від 2 травня 2018 року «Про затвердження Положення про електронний підручник». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18#Text (дата звернення: 09.11.2018).
Наказ Міністерства освіти і науки України № 523 від 22 травня 2018 року «Про затвердження Положення про Національну освітню електронну платформу». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0702-18#Text (дата звернення: 10.11.2018).
Нова українська школа : Концептуальні засади реформування середньої освіти від 27 жовтня 2016 р. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html (дата звернення: 29.03.2021).
Нортон П. Программно-аппаратная организация компьютера IBM PC (Inside he IBM PC. Access to Advanced Features аnd Programming. Prentice-Hall Publishing Comp., 1984) [пер. с англ. С. Писарева, Б. Шура]. К., 1987. URL: http://bookz.ru/authors/norton-p/nortop01/1-nortop01.html.
Опис рамки цифрової компетентності для громадян України. Міністерство цифрової трансформації України. 2021. URL: https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf (дата звернення: 28.04.2021).
Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів : навчальний посібник [В. В. Вишнівський , М. П. Гніденко, Г. І. Гайдур, О. О. Ільїн (ред.)]. Київ : ДУТ, 2014. 140 с.
Палій С. В. Соціальні мережі як засіб комунікації електронного навчання. Управління розвитком складних систем. 2013. № 13. C 152–156. URL: http://urss.knuba.edu.ua/files/zbirnyk-13/152-156.pdf.
Паніотто В., Харченко Н. Методи опитування: підручник. Київ: Києво-Могилянська академія, 2017. 342 с.
Пелещишин А. М., Сєров Ю. О. , Пелещишин А. М. та ін. Процеси управління інтерактивними соціальними комунікаціями в умовах розвитку інформаційного суспільства : монографія. Львів : Видавництво Львівська політехніка, 2012. 368 с.
Петренко С. Система Delphi як засіб формування ІКТ-компетентностей майбутнього вчителя інформатики початкової школи у навчанні візуального програмування : дис… канд. пед. наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2016. 289 с.
Положення про дистанційне навчання. Затверджене Наказом Міністерства освіти і науки України 25. 04. 2013 р. No 466. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.
Положення про електронний підручник. Затверджено Наказом МОН України 02. 05. 2018 р. № 440. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0621-18
Положення про електронні освітні ресурси. Затверджене наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 р. № 1060 (у редакції наказу МОН України від 29.05.2019 р. № 749). URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12#n13.
Про національну програму інформатизації : Закон України від 4 лютого 1998 р. № 74/98-ВР, зі змінами, внесеними згідно із Законом № 37, ст. 27 від 13 квітня 2020 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/74/98-%D0%B2%D1%80#Text (дата звернення: 14.10.2020).
Радкевич О. П. Конфіденційність персональної інформації педагогічних працівників ПТНЗ під час інформаційно-аналітичної діяльності в мережі Інтернет. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи : зб. наук. пр. Львів : ЛДУ БЖД, 2015. С. 85 – 87.
Рапуто А. Г. Три когнитивных составляющих визуализации дидактических объектов. Научный электронный архив [сайт]. URL : http://econf.rae.ru/article/6314 .
Рогульська О. О. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів іноземних мов в умовах інформаційно-освітнього середовища закладів вищої освіти : дис … д-ра пед. наук : 015 (13.00.04) / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. Вінниця, 2020. 496 с.
Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації» від 3 березня 2021 р. №167-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text (дата звернення: 20.04.2021).
Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації» від 17 січня 2018 № 67-р (Редакція від 17.09.2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80 (дата звернення: 05.12.2020).
Семчук С. Теоретико-методичні засади формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти : дис… д-ра пед.наук : 13.00.04; 13.00.08; Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Умань, 2017. 478 с.
Сучасні методики контент-аналізу: навчальний посібник / За заг. ред. Костенко Н., Батаєвої К., Іванова В. Київ: Кондор, 2018. 256 с.
Тимчук Л.І. Теоретико-методичні засади проектування цифрових наративів у навчанні майбутніх магістрів освіти : дис… д-ра пед.наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2017. 468 с.
Топольник Я. В. Система інформаційно-комунікаційної підтримки наукових досліджень майбутніх магістрів і докторів філософії в галузі освіти : дис… доктора пед. наук : 13.00.10 / ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». Старобільськ, 2019. 635 с.
Фетісов В. С. Комп’ютерні технології в тестуванні: навч.-метод. посібник. Ніжин: Видавець ПП Лисенко М. М., 2011. 140 с.
Хижняк І. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет». Словʼянськ, 2017. 577 с.
Хміль Н. А. Теорія і практика формування професійної готовності майбутніх учителів до використання хмарних технологій у навчально-виховному процесі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук : 13.00.04. Слов’янськ, 2021. 40 с.
Цифрова адженда України – 2020 («Цифровий порядок денний» 2020). Концептуальні засади (версія 1.0). Першочергові сфери, ініціативи, проекти «цифровізації» України до 2020 року (проєкт). 2016. URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf (дата звернення: 19.11.2019).
Шишкіна М.П. Теоретико-методичні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу : дис… д-ра пед.наук : 13.00.10; ІТЗН АПН України. К., 2016. 441 с.
Action Plan for Digital Education (2021–2027). Brussels : European Commission, 2020. URL: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/.
Anderson and Krathwohl – Bloom’s Taxonomy Revised. URL: http://thesecondprinciple.com/teaching-essentials/beyond-bloom-cognitive-taxonomy-revised/.
Boyd D. & Ellison N. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication. 2007. № 13(1). URL: http://jcmc.indiana.edu/vol13/issue1/boyd.ellison.html .
Brett D. Digital Humanities Pedagogy: Practices, Principles and Politics. Hirsch (ed). Cambridge: Open Book Publishers, 2012. 426 pp. URL: http://www.digitalhumanities.org/dhq/vol/8/2/000177/000177.html (Last accessed: 03.12.2017).
Butcher N. A Basic Guide to Open Educational Resources (OER). United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). 2015. URL: http://oasis.col.org/handle/11599/36.
Bykov V., Leshchenko M. Digital Humanistic Pedagogy: Relevant Problems of Scientific Research in the Field of Using ICT in Education. Information Technologies and Learning Tools. 2016. Vol. 53. No. 3. Pp. 1 – 17. URL: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1417 (Last accessed: 12.11.2018).
Clark D. Blended learning. CEO Epic Group plc, 52. Old Steine, Brighton BN1 1NH. 2003.
Council of Europe. Digital Citizenship and Digital Citizenship Education. 2019. URL: https://www.coe.int/en/web/digital-citizenship-education/digital-citizenship-and-digital-citizenship-education (дата звернення: 22.01.2020).
Council Recommendation on Key Competences for LifeLong Learning. 2018. Brussels. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=EN (дата звернення: 21.10.2020).
DigComp 2.1 : The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: the Conceptual Reference Model. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2017. DOI: 10.2760/38842
DigCompEdu : Digital Competence Framework for Educators. 2018. URL: https://ec.europa.eu/jrc/en/digcompedu (дата звернення: 15.08.2019).
Downes St. Models for Sustainable Open Educational Resources. Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects. 2007. Vol. 3. URL: https://www.learntechlib.org/p/44796/article_44796.pdf.
El Mhouti A., Erradi M., Nasseh A. An Evaluation Model of Digital Educational Resources. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2013. Vol. 8, Issue 2. DOI: http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v8i2.2501.
European Commission. Digital Economy and Society Index (DESI) 2020. Thematic chapters. 2020. URL: https://ec.europa.eu/digital-single-market/desi (дата звернення: 14.04.2021).
European e-Competence Framework EN 16234-1:2019. URL: https://www.ecompetences.eu/ (дата звернення: 23.09.2020).
Farrow R. A Framework for the Ethics of Open Education. Open Praxis. 2016. Volume 8(2). Р. 93–109. DOI: 10.5944%2Fopenpraxis.8.2.291.
Farrow R. A Framework for the Ethics of Open Education. Open Praxis. 2016. Volume 8(2). Р. 93–109. DOI: 10.5944%2Fopenpraxis.8.2.291.
Fyfe P. Digital Pedagogy Unplugged. Digital Humanities Quarterly. 2011. Vol. 5, N. 3. URL: http://digitalhumanities.org/dhq/vol/5/3/000106/000106 (Last accessed: 19.12.2018).
Inamorato dos Santos A., Punie Y., Castaño-Muñoz J. Opening up Education : a Support Framework for Higher Education Institutions. JRC Science for Policy Report. 2016. DOI:10.279.1/293408.
Nonato E. do R. S. Digital culture and literature teaching at secondary schools. Cadernos de Pesquisa. 2020. Volume 50(176). Pp.534–554. DOI: 10.1590/198053147126.
Open science | Digital Single Market. URL : https://ec.europa.eu/digital-single-market/digital-science (Last accessed: 12.12.2019).
Orr D., Rimini M., Van Damme D.Open Educational Resources : A Catalyst for Innovation. Educational Research and Innovation. Paris, France : OECD Publishing, 2015. URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264247543-en
Piotrowski M. What is an E-Learning Platform? Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching: Tools and Applications / edited by Y. Kats. IGI Global, 2010. Pp. 20–36. DOI: 10.4018/978-1-61520-853-1.ch002.
Punie Y., Redecker C. European Framework for the Digital Competence of Educators : DigCompEdu , EUR 28775 EN. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2017. DOI: 10.2760/159770.
Vuorikari R., Koper R. Evidence of Cross-Boundary Use and Reuse of Digital Educational Resources. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 2009. Vol. 4, Issue 4. Рр. 51 – 56. DOI:10.3991/ijet.v4i4.1028.
Wright, Clayton R. Selecting LMS & Evaluating the Quality of Online Courses. URL: http://zaidlearn.blogspot.com/2007/08/selecting-lms-evaluating-quality-of.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).