СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГА ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.12.2020.206758Ключові слова:
професійно-особистісний розвиток, педагог закладу професійної (професійно-технічної) освіти, форми професійно-особистісного розвитку, підвищення кваліфікації, професійне стажування, навчально-практичний центр, інформальна освіта.Анотація
У статті висвітлено новітні підходи до професійно-особистісного розвитку педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Обґрунтовано сутність поняття професійно-особистісного розвитку педагога в контексті сучасних освітніх трансформацій. Визначено та проаналізовано основні форми професійно-особистісного розвитку педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти на сучасному етапі в межах формальної, неформальної та інформальної освіти. Акцентовано увагу на сучасних підходах і проблемах до організації курсів підвищення кваліфікації та професійного стажування педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, науково-практичних і науково-методичних заходів у міжкурсовий період. З’ясовано, що відмінною рисою сучасного професійно-особистісного розвитку педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти є як власне самовдосконалення в професійному та особистому планах, так і ефект розвитку учнів.Посилання
Войченко, Л. П. (2020). Підвищення кваліфікації як запорука результативної діяльності педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Інноваційні моделі розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної школи у системі безперервної освіти: електронний зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конференції. (C. 46–51). Біла церква: БІНПО ДЗВО УМО НАПН України.
Микитюк, О. (2012). Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу. Педагогіка і психологія професійної освіти, 6, 32–38.
Мірошник, С. І. (2016). Професійний розвиток педагога: сучасні підходи. Народна освіта, 2(29). Взято з www.narodnaosvita.kiev.ua
Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників: затверджено постановою КМУ від 21 серпня 2019 р. № 800. Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-п
Хоржевська, І.М. (2016). Професіоналізм та професійний розвиток особистості. Наука і освіта, 11, 55–60. Взято з https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/uk/articles/2016-11-doc/2016-11-st9
Черній, А. (2018). Професійний розвиток педагога: досвід, співпраця, пріоритети на шляху до нової української школи. Післядипломна освіта в Україні, 2, 40–43.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).