DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.12.2020.206744

ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ВЗАЄМОДІЇ «ВИЩИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА» В ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ УКРАЇНИ

Елла Бурова, Костянтин Яровий

Анотація


Проаналізовано та систематизовано джерельну базу дослідження з узагальненими теоретичними та практичними висновками, згідно з якою розкрито важливість малодоступних наукових статей вітчизняних учених і науковців, які друкувалися на сторінках педагогічних журналів і науково-методичних періодичних видань, дисертаціях, монографіях. У наукових працях на підставі аналізу філософської, психолого-педагогічної літератури обґрунтовано сутність понять: «взаємодія», «педагогічна взаємодія», у яких підкреслювалась важливість та єдність у стосунках учасників навчального процесу.

Показано досвід попередніх поколінь із розробки теоретичних і практичних здобутків, що є джерелом розвитку й поліпшення взаємодії вищого педагогічного навчального закладу та загальноосвітньої школи. Підкреслено ефективність співпраці в процесі пошуку методів і прийомів з удосконалення педагогічної взаємодії «вищий педагогічний навчальний заклад – загальноосвітня школа» з метою наступності.


Ключові слова


джерельна база; взаємодія; педагогічний процес; взаємозв’язок теорії і практики; вищий педагогічний навчальний заклад; загальноосвітня школа.

Повний текст:

PDF

Посилання


Адаменко, О. В. (2006). Розвиток педагогічної науки в Україні в другій половині ХХ століття (1950 – 2000 рр.). (Дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна.

Березівська, Л. Д. (2008). Реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті. Київ, Україна: Ін-т педагогіки АПН України.

Гончар, О. В. (2011). Педагогічна взаємодія учасників навчального процесу в системі вищої освіти України (історико-педагогічний аспект). Харків, Україна: ХНАДУ.

Гончаренко, С. (2007). Методологічні засади побудови педагогічної теорії. Шлях освіти, 3, 2–10.

Задорожна, О. М. (2012). Управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів. (Дис. канд. пед. наук). Луганськ, Україна.

Козакова, Н. В. (2004). Організаційно-методичні засади педагогічної практики майбутніх вчителів початкової школи в умовах ступеневої підготовки. (Дис. канд. пед. наук). Київ, Україна.

Коротаева, Е. В. (2007). Педагогическое взаимодействие и технологии. Москва, Российская Федерация: Academia.

Чепурна, Н. М. (2005). Науково-методичні засади розвитку системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників України (1970 – 2004рр.). (Дис. канд. пед. наук). Київ, Україна.