УПРОВАДЖЕННЯ КУРСУ «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ В ОСВІТІ» В ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Liudmyla Havrilova
  • Olena Beskorsa
  • Olena Ishutina

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.11.2019.197209

Ключові слова:

міжкультурна комунікація, зміст курсу, міжкультурна комунікативна компетентність, мовні навички, моделі поведінки, методи оцінювання.

Анотація

У статті представлені результати впровадження курсу «Міжкультурна комунікація в освіті» в професійну підготовку майбутніх учителів. Проведено аналіз структури міжкультурної комунікативної компетентності, на основі якої було розроблено зміст курсу міжкультурної комунікації. У статті висвітлюються сім основних тем курсу, спрямованих на здобуття знань про культуру та розвиток міжкультурних навичок, формування здатності до відповідних стратегій поведінки. Упровадження курсу включало три етапи: вступний, реалізаційний та етап оцінювання та розповсюдження. Діяльність, спрямована на досягнення цілей курсу, ґрунтується на засадах компетентісного навчання. Ефективність упровадження курсу доводиться шляхом вимірювання рівня мовних навичок, оцінених стандартизованим тестом Cambridge English First, та здатності до відповідних стратегій поведінки, оцінених низкою прямих та непрямих методів.

Посилання

Бахов, І. С. (2012). Міжкультурна комунікація в контексті глобалізаційного діалогу культур. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України, № 2, С. 34 – 43.

Галицька, М. М. (2014). Міжкультурна комунікація та її значення для професійної діяльності майбутніх фахівців. Освітологічний дискурс, № 2 (6), С. 23−30.

Манакін, В.М. (2012). Мова і міжкультурна комунікація. Київ: ЦУЛ.

Allwood, J. (1985). Tvärkulturell kommunikation. University of Göteborg, Institutionen för lingvistik.

Andersen, P. A., Hecht, M. L., Hoobler, G. D., Smallwood, M. (2002). Nonverba1 Cornmunication Across Cultures. In W. B. Gudykunst & B. MODY (Eds.). (Pp. 89–106).

Bennett, M. J. (1993). Towards ethnorelativism: A developmental model of intercultural sensitivity. In Education for the intercultural experience (pp. 21–71). Yarmouth, ME: Intercultural Press.

Bennett, J.M. (2008). On becoming a global soul. In Developing intercultural competence and transformation: Theory, research and application in international education, V. Savicki (Ed.), 13–31. Sterling: Stylus.

Byram, M., Gribkova, B., & Starkey, H. (2002). Developing the Intercultural Dimension in Language Teaching. A Practica1 Introduction for Teachers. Strasbourg, Council of Europe.

Canado, M. L. P., & Garcia, M. C. M. (2007). Intercultural communication in the global workplace: The case of multicultural teams in Spain. Culture, Language and Representation, 4, 185–202.

Canale, M. & Swain, M. (1981). Theoretica1 Bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testings. Applied Linguistics, l (1), 1–47.

Chen, G.-M., and W.J. Starosta. (1998). Foundations of intercultural communication. Boston, MA: Allyn & Bacon.

Deardorff, D.K. (2006). Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of Studies in International Education, 3, 241–266.

Diaz, A. R. (2013). Developing Critical Languaculture Pedagogies in Higher Education: Theory and Practice. Bristol, United Kingdom: Multilingual.

Fantini, A., & Tirmizi, A. (2006). Exploring and assessing intercultural competence. WorldLearningPublications. Paper 1, 1–74. Retrieved from

http://digitalcollections.sit.edu/worldlearning_publications/1

Gudykunst, W.B., Lee, C.M., Nishida, T. & Ogawa, N. (2005). Theorizing about intercultural communication. In Theorizing about intercultural communication, W.B. Gudykunst (Ed.), 3–32. Thousand Oaks, CA: Sage.

Hammer, M.R., M.J. Bennett, and R. Wiseman. (2003). Measuring intercultural sensitivity: The intercultural development inventory. International Journal of Intercultural Relations 27, no. 4: 421–443.

Hill, I. (2006). Student types, school types and their combined influence on the development of intercultural understanding. Journal of Research in International Education 5, no. 1, 5–33.

Kelley, C. & Meyers, J.E. (1995). The cross-cultural adaptability inventory. Minneapolis, MN: National Computer Systems.

Mendenhall, M.E., Stahl, G.K., Ehnert, I., Oddou, G., Osland, J.S., & Kuhlmann, T.M. (2004). Evaluation studies of cross-cultural training programs. In Handbook of intercultural training, 3rd ed. D. Landis, J.M. Bennett, and M.J. Bennett (pp.129–43. Thousand Oaks, CA: Sage.

Spitzberg B.H. (2003). Methods of Interpersonal Skill Assessment from: Handbook of Communication and Social Interaction Skills. Routledge Accessed on: 13 Aug 2019

Ting-Toomey, S., & Dorjee, T. (2015). Intercultural and intergroup communication competence: Toward an integrative perspective. In A. F. Hannawa & B. H. Spitzberg (Eds.). The handbook of communication science: Communication competence (Vols. 22, pp. 503–538). Berlin: De Gruyter Mouton.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-29

Як цитувати

Havrilova, L., Beskorsa, O., & Ishutina, O. (2019). УПРОВАДЖЕННЯ КУРСУ «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ В ОСВІТІ» В ПРОФЕСІЙНУ ПІДГОТОВКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (11), 50–61. https://doi.org/10.31865/2414-9292.11.2019.197209

Номер

Розділ

Статті