ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ЯК ЗАСІБ МОДЕРНІЗАЦІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Volodymyr Steshenko

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182177

Ключові слова:

перетворювальна діяльність, майбутній учитель трудового навчання, технологізації фахової підготовки, технологія, фахова (спеціальна) компетентність.

Анотація

У статті здійснено спробу обґрунтувати необхідність технологізації фахової підготовки майбутнього вчителя трудового навчання. Для цього проаналізовано основні праці провідного фахівця в галузі трудового навчання щодо технологізації трудового навчання В. Сидоренка; завдання, які ставляться в чинних нормативних документах; залучено висновки власних попередніх досліджень. У результаті встановлено, що технологізація фахової підготовки майбутнього вчителя трудового навчання є явищем не лише необхідним, а й можливим завдяки використанню при визначенні переліку навчальних дисциплін та їхнього змісту узагальненої технології перетворювальної діяльності. Модернізований таким чином зміст фахової підготовки забезпечить якісне формування в майбутнього вчителя трудового навчання цілісних і системних знань про технологію створення будь-яких виробів / продуктів і сприятиме формуванню технологічної компетентності.

Посилання

Концепція розвитку педагогічної освіти. Взято з https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.

Начальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи. Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Взято з https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas.

Сидоренко, В. (2003). Нові орієнтири реформування трудового навчання в загальноосвітній школі. Трудова підготовка у закладах освіти, 1, 7–10.

Сидоренко, В. (2009). Що заважає подолати невідповідність підготовки вчителя ьрудового навчання потребам сучасної школи. Трудова підготовка у закладах освіти, 13, 2–6.

Сидоренко, В. (2009). Що приховується за прагненням технологізувати трудове навчання школярів. Трудова підготовка у закладах освіти, 11, 3–7.

Стешенко, В. (2017). Модернізація змісту трудового навчання на компетентнісній основі. Трудова підготовка в рідній школі, 3, 26–30.

Стешенко, В. (2004). Теоретико-методичні засади фахової підготовки майбутнього вчителя трудового навчання в умовах ступеневої освіти. Слов’янськ, Україна: СДПУ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-04

Як цитувати

Steshenko, V. (2019). ТЕХНОЛОГІЗАЦІЯ ЯК ЗАСІБ МОДЕРНІЗАЦІЇ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (10), 150–158. https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182177

Номер

Розділ

Статті