ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ НАПРЯМИ ОПТИМІЗАЦІЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ІЗ ПСИХОФІЗИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Olena Mamicheva
  • Iryna Tatianchykova

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182163

Ключові слова:

соціалізація, діти з психофізичними порушеннями, стадії соціалізації, профорієнтаційна робота.

Анотація

Статтю присвячено визначенню напрямів оптимізації соціалізації дітей із  психофізичними порушеннями на стадії ранньої трудової підготовки в спеціальному навчальному закладі. Розкрито основні змістові лінії  здійснення корекційно-розвивальної роботи на зазначеній стадії, а також основні протиріччя, які гальмують подальшу професійну соціалізацію учнів. Акцентовано увагу на необхідність посилення профорієнтаційної роботи в спеціальній загальноосвітній школі; визначено основні її недоліки. Запропоновано напрями вдосконалення професійної підготовки учнів із психофізичними порушеннями. Професійне навчання розглянуто в контексті управління діяльністю школярів з оволодіння ними відповідними знаннями, уміннями й навичками, розвитку в них професійно важливих якостей. Розкрито основні ключові питання, які сприяють забезпеченню соціалізації  учнів у процесі професійної підготовки в спеціальному навчальному закладі.

Посилання

Головаха, Е. И. (1988). Жизненная перспектива и социальное самоопределение молодежи. Київ, Україна: Наук. думка.

Жулковска, Т. (2001). Социализация людей с ограниченными интеллектуальными возможностями. Москва, Российская федерация: Московская гуманитарно-социальная академия.

Кравченко, Т. В. (2009). Соціалізація дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи: монографія. Київ, Україна: Інститут проблем виховання АПН України.

Лавриченко, Н. М. (2000). Педагогіка соціалізації. Європейські абриси. Київ, Україна: ВіРА ІНСАЙТ.

Мамічева, О. В. (2017). Метод проектів як засіб розвитку життєвої компетентності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Слов’янськ, Україна: Зб. наук. праць, 1(81), 183–193.

Татьянчикова, І. В. (2015). Соціалізація дітей з порушеннями інтелектуального розвитку: монографія. Слов’янськ, Україна: Вид-во Б. І. Маторіна.

Татьянчикова, І. В. (2017). Соціалізація дитини з вадами розвитку: теорія, досвід, технології: монографія. Слов’янськ, Україна: Вид-во Б. І. Маторіна.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-04

Як цитувати

Mamicheva, O., & Tatianchykova, I. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ НАПРЯМИ ОПТИМІЗАЦІЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ІЗ ПСИХОФІЗИЧНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (10), 97–106. https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182163

Номер

Розділ

Статті