РОЛЬ РІЗНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЙ У СОЦІАЛЬНОМУ СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Svitlana Kurinna
  • Nina Mashchenko

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182149

Ключові слова:

соціальні інституції, дитина дошкільного віку, соціальна обізнаність, соціальна досвідченість, заклад дошкільної освіти, центр раннього інтелектуального розвитку, дитячий будинок.

Анотація

У статті визначено роль соціальних інституцій (заклад дошкільної освіти, центр раннього розвитку дитини, дитячий будинок) у соціальному становленні особистості дитини дошкільного віку. Розкрито головну ідею статті, яка спрямована на особливе значення соціального розвитку дитини дошкільного віку в сім’ї, та умов, які створені в соціальних інституціях для ефективного процесу соціального становлення дитини дошкільного віку.

Подано аналіз наукових досліджень із зазначеної проблеми. Здійснено діагностику рівня соціальної обізнаності та соціальної досвідченості дітей дошкільного віку, які виховуються в різних соціальних інституціях. Доведено необхідність створення соціально-педагогічних умов щодо підвищення рівня соціального становлення особистості в різних умовах життєдіяльності.

Посилання

Абраменкова, В. В. (2002). Социальная психология детства в контексте развития отношений ребенка в мире. Вопросы психологии, 1, 3–15.

Алєко, О. А. (2016).Формування первинного соціального досвіду дитини у процесі взаємодії суспільного і родинного виховання. (Дис. канд. пед. наук). Слов’янськ, Україна: Донбаський державний педагогічний університет.

Бех, І. Д. (2004). Виховання особистості. Київ, Україна: Либідь.

Богуш, А. М. (2008). Педагогічні виміри Василя Сухомлинського в сучасному освітньому просторі. Київ, Україна: Видавничий дім «Слово».

Варяниця, Л. О. (2006). Дитяча субкультура як фактор соціалізації молодшого школяра в навчально-виховному процесі: (Дис. канд. пед. наук). Луганськ, Україна: Національний університет імені Тараса Шевченка.

Гавриш Н., Брєжнєва О., Кіндрат І., Рейпольська О. (2015). Розумне виховання. Київ, Україна: Видавничій Дім «Слово».

Богуш, А. М., Варяниця, Л. О., Гавриш, Н. В., Курінна, С. М., Печенко, І. П. (2006). Діти і соціум: Особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: монографія. Н. В. Гавриш (Pед.). Луганськ, Україна: Альма-матер.

Кононко, О. Л. (2009). Виховуємо соціально компетентного дошкільника. Київ, Україна: Світич.

Кудрявцев, В. Т., Уразалиева, Г. К. (2001). Субъект деятельности в онтогенезе. Вопросы психологии, 4, 14-29.

Кулачківська, С. Є., Ладивір, С. О. (1996). Я – дошкільник. Вікові та індивідуальні аспекти психічного розвитку. Київ, Україна: Нора-прінт.

Литвиненко, С. Я., Ямницький, В. М. (2002). Дитина і середовище: проблеми взаємодії. Оновлення змісту та методів навчання і виховання в закладах освіти, 22, 216-219.

Піроженко, Т., Карасьова, К. (2014). Ігрова діяльність дошкільника. Старший дошкільний вік. Київ, Україна: Генеза.

Поніманська, Т. І, Дичківська, І. М., Козлюк, О. А., Кузьмук, Л. І. (2013). Соціальний розвиток дитини: старший дошкільний вік. Київ, Україна: Генеза.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-04

Як цитувати

Kurinna, S., & Mashchenko, N. (2019). РОЛЬ РІЗНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЙ У СОЦІАЛЬНОМУ СТАНОВЛЕННІ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (10), 82–96. https://doi.org/10.31865/2414-9292.10.2019.182149

Номер

Розділ

Статті