ПЕДАГОГІЧНА ІМПРОВІЗАЦІЯ: ЗМІСТ, ФУНКЦІЇ ТА ВИДИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174549Ключові слова:
імпровізація, педагогічна імпровізація, творчість, педагогічне спілкування, інтуїція.Анотація
У статті досить докладно розглянуто зміст, функції та види педагогічної імпровізації. У педагогічній діяльності творчість є стрімким, динамічним, яскраво емоційним, оригінальним і водночас суперечливим і складним процесом. Педагог разом з учнями прагне до пізнання істини шляхом удосконалення нагромаджених у попередній діяльності знань і вмінь. Значна роль при цьому належить педагогічній імпровізації як невід’ємній частині діяльності педагога, яка виступає одним із засобів «пожвавлення» творчого процесу, оригінальною формою доведення його результатів до досконалості. Педагогічна імпровізація надає привабливого забарвлення педагогічній діяльності, сприяє ефективному втіленню задуму вчителя, допомагає орієнтуватися в найнесподіваніших педагогічних ситуаціях, миттєво знаходити з них вдалий вихід, спрямовувати їх на служіння навчанню, вихованню й розвитку, загострювати увагу вихованців, їхній інтерес до навчання. Педагогічна імпровізація є об’єктивною складовою навчально-виховного процесу, яка виступає засобом інтуїтивного пошуку оперативного розв’язання суперечностей між його стереотипними та несподіваними елементами в безпосередньому спілкуванні вчителя й учнів.
Посилання
Берикханова, Л. Ю. (1990). Педагогическая импровизация в деятельности учителя. (Дис. канд. пед. наук). Тюмень, Россия: ТГПУ.
Гришин, Э. А. (1974). Чтобы стать учителем. Владимир, Россия.
Дубяга, С. М. (2008). Підготовка майбутніх учителів початкової школи до педагогічної імпровізації.(Автореф. дис. канд. пед. наук). Київ, Україна: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.
Дудель, С. П. (1981). Единство плана (логические основы) и импровизации. Москва, Россия: Знание.
Загвязинский, В. И. (1987). Педагогическое творчество учителя. Москва, Россия: Просвещение.
Кан-Калик, В. А. (1976). Педагогическая деятельность как творческий процесс. Грозный, Россия: Чеченское книжное издательство.
Смиренський, В. М. (2017). Педагогічна імпровізація вчителя музики як важливий компонент його професіоналізму. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 5(1), 265–273. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/5-1/25.%20Smyrenskyi%20s.%20265-273.pdf
Смиренський, В. М. (2018). Стереотипне та імпровізаційне в педаогічній діяльності. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 7, 150–168. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2018/7/13.%20Smyrenskyi%20150-168.pdf
Харькин, В. Н. (1992). Педагогическая импровизация: Теория и методика. Москва, Россия: МИП «NB Магистр».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).