DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174542

ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Олена Зубарєва

Анотація


У статті розглянуто чинники формування в майбутніх педагогів інноваційної культури; розкрито сутність інновації в освіті та зміст інноваційно-педагогічної культури вчителя; проаналізовано різні підходи до визначення поняття «інноваційна культура». Виділено складові компоненти інноваційно-педагогічної культури та проаналізовано провідні особистісні професійно значущі якості сучасного педагога й особливості його інноваційної діяльності. Висунуте положення про формування інноваційної культури вчителя початкових класів під час професійної підготовки як одного з головних завдань навчально-виховного процесу вищого навчального закладу. Приділено увагу питанню формування особистості майбутнього педагога засобами інтенсифікації інноваційних процесів в освіті, що є забезпеченням розвитку інноваційного мислення, інноваційної культури майбутнього педагога та готовності до інноваційної педагогічної діяльності. Висвітлено принципи інноваційної педагогічної діяльності, а саме: диференціації, індивідуалізації, демократизації освіти та принципу інтеграції як процесу, що дає додаткові можливості творчого розвитку, формування якісного базису інтелектуально-пізнавальної, емоційно-чуттєвої та інноваційної культури майбутнього педагога.

Ключові слова


інновація; культура; інноваційна культура педагога; інноваційна діяльність.

Повний текст:

PDF

Посилання


Дичківська, І. М. (2012). Інноваційні педагогічні технології. Київ, Україна: «Академвидав».

Закон України «Про інноваційну діяльність» від 04.07. 2007р. № 40-IV (зі змінами і доповненнями). Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15

Краснокутська, Н. В. (2003). Інноваційний менеджмент. Київ, Україна: КНЕУ.

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. (2016). М. Грищенко (Ред.). Київ, Україна: Міністерство освіти і науки України.

Онищук, Л. А. (2017) Гуманізація освіти як основна детермінанта розвитку особистості. Український педагогічний журнал, 3, 102–108.

Підласий, І. П. (2004). Практична педагогіка або три технології. Київ, Україна: Видавничий дім «Слово».

Якушева, С. Д. (2010). Основы педагогического мастерства: учебник. Москва, Российская Федерация: Издательский центр «Академия».