DOI: https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174539

ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Сергій Коношенко, Наталія Коношенко, Юлія Худавердієва

Анотація


У статті обґрунтовано, що формування громадянської спрямованості особистості має особливе значення, бо тісно пов’язане з формуванням саме громадянської позиції особистості як її результативної сторони. Схарактеризовано громадянську спрямованість особистості як схильність індивіда до активної діяльності на основі домінантних суспільних, громадянських інтересів і вищих соціальних потреб щодо самовираження. Розкрито ґенезу громадянського виховання дітей і молоді в історії вітчизняної педагогіки. Виділено базові життєві цінності, типи самовизначення особистості, характер смислоутворювальних мотивів, життєві настанови людини як структурні компоненти громадянськості як комплексної якості людини. Теоретично обґрунтовано, що громадянська спрямованість особистості характеризується позитивним ставленням до певних видів діяльності та інтегрується в активній життєвій позиції громадянина.

Ключові слова


громадянство; спрямованість; формування; виховання; структура; компонент.

Повний текст:

PDF

Посилання


Андрущенко В.Л., Губерський Л.В., Даниленко В.І. (2014). Духовні орієнтації молоді: динаміка і формування. Київ, Україна: Алерта.

Бромлей Ю.В. (2013). Этнос и этнография. Москва, Россия: Просвещение.

Вишневський О.І. (2006). Сучасне українське виховання. Львів, Україна: Світоч.

Киричук О.В. (2007). Індикатори і показники громадянського самовизначення особистості. Київ, Україна: Апостиль.

Борисова З. Н., Кузьменко В. У. (Ред.). (2012). Хрестоматія з історії педагогіки: навчальний посібник. Київ, Україна: Вища школа.

Волинка Г. І. (Ред.). (2015). Читанка з історії філософії. Київ, Україна: Довіра.