СТАНОВЛЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО ТА ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТІВ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ

Автор(и)

  • Інна Хижняк
  • Ірина Глазкова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174538

Ключові слова:

професійна освіта, дуальна система освіти, Німеччина, професійна школа, ремісниче учнівство, практична підготовка, теоретична підготовка.

Анотація

У статті розкрито актуальність упровадження в Україні дуальної форми професійного навчання та вказано на недостатність вітчизняного досвіду щодо такої форми підготовки фахівців у закладах професійно-технічної та вищої освіти. У зв’язку з цим обґрунтовано об’єктивну потребу вивчення й узагальнення характерних ознак дуальної системи професійної освіти Німеччини, яка історично стала загальновизнаним лідером у світі. Аналізуючи історичні дослідження щодо становлення й розвитку дуальної системи освіти в Німеччині, автори зазначають недостатню кількість наукових праць, у яких розкривалися б історичні аспекти збалансованості теоретичного та практичного компонентів дуального навчання і проводять ретроспективний аналіз основних етапів ґенези теоретичного й практичного компонентів дуального навчання, визначають їхнє значення в розвитку дуальної системи професійної освіти Німеччини.

Посилання

Абашкіна, Н. В. (1998). Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині. Київ, Україна: Вища школа.

Белковский, Г. А. (1890). Ремесло. Санкт-Петербург: Ф. А. Брокгауз – И. А. Ефрон, 52, 557–564.

Дуальна освіта. (б.д.). Взято з https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/dualna-osvita

Кершенштейнер, Г. (1911). Основные вопросы школьной организации. Санкт-Петербург: Тип. т-ва И.Д. Сытина.

Корнетов, Г. Б. (1994). Реализация историко-педагогического процесса в контексте цивилизационного похода. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Москва, Российская федерация: Научно-исследовательский институт общей педагогики.

Пєшкова Г. (2018) Вчитися на роботі: як працюватиме дуальна освіта в Україні. Український інтерес. Взято з https://uain.press/education/vchytysya-na-roboti-yak-zapratsyuye-dualna-osvita-v-ukrayini-943921

Торопов, Д. А. (2005). Обеспечение качества профессионального образования в Германии (Дис. докт. пед. наук). Москва. Российская федерация: Институт педагогики и психологии профессиональног образования.

Федотова, Г. А. (2002). Развитие дуальной формы профессионального образования (опыт ФРГ и России). (Дис. докт. пед. наук) Москва, Российская федерация: Институт развития профессионального образования.

Abel, H. (1959). Polytechnische Bildung und Berufserziehung in internationaler Sicht. International Rewiev of Education, 5, 369–382. DOI: 10.1007/BF0147254

Arnold, R. (1990). Berufspaedagogik: Lehren und Lernen in der beruflichen Bildung: Ein Studienbuch. Frankfurt: Diesterweg.

Benner, H. (1987). Arbeiten zur Ordnung der Berufsausbildung vom DATSCH bis zum BIBB. Wirtschaft und Berufs-Erziehung, 10, 295–308.

Brater, M. (1983). Arbeit Beruf- Personlichkeit. Bestand und Veranderung in einer Dekade. Berufsbildungspolitik in den 70er Jahren. Beiheft 4 der Zeitschrift fur Berufs- und Wirtschaftspadagogik. Wiesbaden, 36–48.

Büchter, K. (2013). Die fünf Berufspädagogisch-historischen Kongresse und ihr Beitrag zur historiografischen Berufsbildungsforschung. BWP Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 3, 32–35.

Deissinger, T. (2004) Germany’s system of vocational education and training: challenges and modernisation issues. Journal International Journal of Training Research, Vol. 2, 76–99. Взято з https://doi.org/10.5172/ijtr.2.1.76

Dehnbostel, P. (1988). Grundbildung zwischen Schule und Beruf. Zur Bildungstheorie von historischen, beruflichen Grundbildungskonzepten. Stuttgart: Steiner.

Deutschland, Bundesministerium für Bildung und Forschung. (2000). Grund und Strukturdaten – Bundesministerium für Bildung und Forschung. BMBF publik. Взято з https://www.tib.eu/en/search/id/TIBKAT%3A352107812/Grund-und-Strukturdaten-Bundesministerium-f%C3%BCr-Bildung/

Fuhrmann, H. (1986). Germany in the High Middle Ages, pp. 1050 – 1200. New York: Cambridge University Press.

Gessler, M., & Howe, F. (2015). From the Reality of Work to Grounded Work-Based Learning in German Vocational Education and Training: Background, Concept and Tools. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 2 (3), 214–238. DOI: https://doi.org/10.13152/IJRVET.2.3.6

Greinert, W.D. (2000). Orhanisationsmodelle und Lernkonzepte in der beruflichen Bildung. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft.

Gruener, G. (1983). Quellen und Dokumente zur schulischen Berufsbildung, 1945-1982. Koln: Böhlau.

Kerschensteiner, G. (1954). Die Neugestaltung des gewerblichen Schulwesens in München. Düsseldorf, Deutschland.

Klein, H. E. & Zedler, R. (1990). Tendenzen dualer Berufsbildung in Europa. Bonn, Deutschland: Informationen zur beruflichen Bildung.

Kuebert, F. (1999). „Bidungseinheit“ und Systemtransformation. Beitraege zur bildungspolitischen Entwicklungwn in den neuen Bundeslaendern und im oestlichen Europa. Berlin, Deutschland: Verlag A.

Kutscha, G. (2006). Berufsbildungspolitik –Begriffliche und theoretische Grundlagen. Взято з https://www.uni-due.de/imperia/md/content/berufspaedagogik/kutscha_berufsbildungspolitik_grundlagen.pdf

Lempert, W. (1986). Sozialisation in der betreiblichen Ausbildung. Der Beitrag der Lehre zur Entwickllung sozialer Orientierungen im Spiegel neuerer Untersuchungen. Heidelberg, Deutschland: Springer.

Malsch, T. & Seltz, R. (1988). Die neuen Produktionskonzepte auf dem Prüfstand. Beiträge zur Entwicklung der Industriearbeit. Berlin, Deutschland: Sigma.

Münch, J. (1994). Das Berufsbildungssystem in der Bundesrepublik Deutschland. Luxemburg: Amt für Amtliche Veröff. der Europ. Gemeinschaften, 94 – 95.

Nicholas, D. (1997). The Growth of the Medieval City: From Late Antiquity to the Early Fourteenth Century. London, UK: Longman.

Rein, V. (2017). Towards the Compatibility of Professional and Scientific Learning Outcomes: Insights and Options in the Context of Competence Orientation. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 4(4), 325–345. Взято з https://doi.org/10.13152/IJRVET.4.4.2

Reuter-Kumpmann, H. (2004). From divergence to convergence. A history of vocational education and training in Europe. Vocational Training European Journal, 32, 6–17.

Trifonov, A. (2013). Das duale System der Berufsausbildung in Deutschland: Eine historisch-systematische Analyse seiner Entwicklung von 1869 bis 1945. Hamburg, Deutschland: Diplomica Verlag.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-01

Як цитувати

Хижняк, І., & Глазкова, І. (2019). СТАНОВЛЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО ТА ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТІВ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (9), 70–83. https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174538

Номер

Розділ

Статті