СТАНОВЛЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО ТА ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТІВ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ОСВІТИ В НІМЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174538Ключові слова:
професійна освіта, дуальна система освіти, Німеччина, професійна школа, ремісниче учнівство, практична підготовка, теоретична підготовка.Анотація
У статті розкрито актуальність упровадження в Україні дуальної форми професійного навчання та вказано на недостатність вітчизняного досвіду щодо такої форми підготовки фахівців у закладах професійно-технічної та вищої освіти. У зв’язку з цим обґрунтовано об’єктивну потребу вивчення й узагальнення характерних ознак дуальної системи професійної освіти Німеччини, яка історично стала загальновизнаним лідером у світі. Аналізуючи історичні дослідження щодо становлення й розвитку дуальної системи освіти в Німеччині, автори зазначають недостатню кількість наукових праць, у яких розкривалися б історичні аспекти збалансованості теоретичного та практичного компонентів дуального навчання і проводять ретроспективний аналіз основних етапів ґенези теоретичного й практичного компонентів дуального навчання, визначають їхнє значення в розвитку дуальної системи професійної освіти Німеччини.Посилання
Абашкіна, Н. В. (1998). Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині. Київ, Україна: Вища школа.
Белковский, Г. А. (1890). Ремесло. Санкт-Петербург: Ф. А. Брокгауз – И. А. Ефрон, 52, 557–564.
Дуальна освіта. (б.д.). Взято з https://mon.gov.ua/ua/osvita/profesijno-tehnichna-osvita/dualna-osvita
Кершенштейнер, Г. (1911). Основные вопросы школьной организации. Санкт-Петербург: Тип. т-ва И.Д. Сытина.
Корнетов, Г. Б. (1994). Реализация историко-педагогического процесса в контексте цивилизационного похода. (Автореф. дис. докт. пед. наук). Москва, Российская федерация: Научно-исследовательский институт общей педагогики.
Пєшкова Г. (2018) Вчитися на роботі: як працюватиме дуальна освіта в Україні. Український інтерес. Взято з https://uain.press/education/vchytysya-na-roboti-yak-zapratsyuye-dualna-osvita-v-ukrayini-943921
Торопов, Д. А. (2005). Обеспечение качества профессионального образования в Германии (Дис. докт. пед. наук). Москва. Российская федерация: Институт педагогики и психологии профессиональног образования.
Федотова, Г. А. (2002). Развитие дуальной формы профессионального образования (опыт ФРГ и России). (Дис. докт. пед. наук) Москва, Российская федерация: Институт развития профессионального образования.
Abel, H. (1959). Polytechnische Bildung und Berufserziehung in internationaler Sicht. International Rewiev of Education, 5, 369–382. DOI: 10.1007/BF0147254
Arnold, R. (1990). Berufspaedagogik: Lehren und Lernen in der beruflichen Bildung: Ein Studienbuch. Frankfurt: Diesterweg.
Benner, H. (1987). Arbeiten zur Ordnung der Berufsausbildung vom DATSCH bis zum BIBB. Wirtschaft und Berufs-Erziehung, 10, 295–308.
Brater, M. (1983). Arbeit Beruf- Personlichkeit. Bestand und Veranderung in einer Dekade. Berufsbildungspolitik in den 70er Jahren. Beiheft 4 der Zeitschrift fur Berufs- und Wirtschaftspadagogik. Wiesbaden, 36–48.
Büchter, K. (2013). Die fünf Berufspädagogisch-historischen Kongresse und ihr Beitrag zur historiografischen Berufsbildungsforschung. BWP Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 3, 32–35.
Deissinger, T. (2004) Germany’s system of vocational education and training: challenges and modernisation issues. Journal International Journal of Training Research, Vol. 2, 76–99. Взято з https://doi.org/10.5172/ijtr.2.1.76
Dehnbostel, P. (1988). Grundbildung zwischen Schule und Beruf. Zur Bildungstheorie von historischen, beruflichen Grundbildungskonzepten. Stuttgart: Steiner.
Deutschland, Bundesministerium für Bildung und Forschung. (2000). Grund und Strukturdaten – Bundesministerium für Bildung und Forschung. BMBF publik. Взято з https://www.tib.eu/en/search/id/TIBKAT%3A352107812/Grund-und-Strukturdaten-Bundesministerium-f%C3%BCr-Bildung/
Fuhrmann, H. (1986). Germany in the High Middle Ages, pp. 1050 – 1200. New York: Cambridge University Press.
Gessler, M., & Howe, F. (2015). From the Reality of Work to Grounded Work-Based Learning in German Vocational Education and Training: Background, Concept and Tools. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 2 (3), 214–238. DOI: https://doi.org/10.13152/IJRVET.2.3.6
Greinert, W.D. (2000). Orhanisationsmodelle und Lernkonzepte in der beruflichen Bildung. Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft.
Gruener, G. (1983). Quellen und Dokumente zur schulischen Berufsbildung, 1945-1982. Koln: Böhlau.
Kerschensteiner, G. (1954). Die Neugestaltung des gewerblichen Schulwesens in München. Düsseldorf, Deutschland.
Klein, H. E. & Zedler, R. (1990). Tendenzen dualer Berufsbildung in Europa. Bonn, Deutschland: Informationen zur beruflichen Bildung.
Kuebert, F. (1999). „Bidungseinheit“ und Systemtransformation. Beitraege zur bildungspolitischen Entwicklungwn in den neuen Bundeslaendern und im oestlichen Europa. Berlin, Deutschland: Verlag A.
Kutscha, G. (2006). Berufsbildungspolitik –Begriffliche und theoretische Grundlagen. Взято з https://www.uni-due.de/imperia/md/content/berufspaedagogik/kutscha_berufsbildungspolitik_grundlagen.pdf
Lempert, W. (1986). Sozialisation in der betreiblichen Ausbildung. Der Beitrag der Lehre zur Entwickllung sozialer Orientierungen im Spiegel neuerer Untersuchungen. Heidelberg, Deutschland: Springer.
Malsch, T. & Seltz, R. (1988). Die neuen Produktionskonzepte auf dem Prüfstand. Beiträge zur Entwicklung der Industriearbeit. Berlin, Deutschland: Sigma.
Münch, J. (1994). Das Berufsbildungssystem in der Bundesrepublik Deutschland. Luxemburg: Amt für Amtliche Veröff. der Europ. Gemeinschaften, 94 – 95.
Nicholas, D. (1997). The Growth of the Medieval City: From Late Antiquity to the Early Fourteenth Century. London, UK: Longman.
Rein, V. (2017). Towards the Compatibility of Professional and Scientific Learning Outcomes: Insights and Options in the Context of Competence Orientation. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 4(4), 325–345. Взято з https://doi.org/10.13152/IJRVET.4.4.2
Reuter-Kumpmann, H. (2004). From divergence to convergence. A history of vocational education and training in Europe. Vocational Training European Journal, 32, 6–17.
Trifonov, A. (2013). Das duale System der Berufsausbildung in Deutschland: Eine historisch-systematische Analyse seiner Entwicklung von 1869 bis 1945. Hamburg, Deutschland: Diplomica Verlag.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).