E-PORTFOLIO AS A TOOL FOR PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND ASSESSMENT OF THE PROSPECTIVE SINGERS
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174535Ключові слова:
e-portfolio, higher education, prospective singers, assessment, criteria, pedagogical factors.Анотація
This article examines the role of e-portfolios as digital assessment tools in enhancing the quality of student learning outcomes in higher education. E-portfolios tap into the potential of digital technologies to support students’ self-monitoring, self-evaluation, and sharing of learning. Thus e-portfolios have been reported as bringing about improvements in prospective singers’ learning. On the other hand, existing research also shows challenges for university teachers when adopting e-portfolio assessment. The issue of using e-portfolio assessment is currently being discussed in national and foreign studies (D. Alfimov, N. Mykhailova, M. Ostrenko, O. Pichkur, N. Savina, I. Shalyhina, E. Heinrich, M. Bhattacharya, R. Rayudu, S. Peacock, L. Gordon, S. Murray, K. Morss). To formulate strategies for optimising the learning potential of e-portfolios, a landscape review of research literature is conducted to address the research question about how e-portfolios are used as digital assessment tools to enhance the quality of learning outcomes in higher education.
The article presents an overview of e-portfolios as digital assessment tools. A typology of e-portfolios is then presented to analyse the situations where e-portfolios are applied in higher education. The chapter goes on to argue for two essential affordances of e-portfolios, namely: empowerment and ownership of learning for students, and feedback and interactivity by drawing on digital technology. This is followed by a discussion of challenges and opportunities of e-portfolios in meeting conventional assessment criteria, including: reliability, validity, authenticity, and honesty. Key pedagogical factors influencing the use of e-portfolios as digital assessment are then examined. The author distinguishes the following factors: students’ motivation for engaging with e-portfolios, dual roles of e-portfolios in assessment of learning and assessment for learning, possibility of students lacking the capacity for self-reflection, potentially insufficient teacher guidance and support.Посилання
Barbera, E. (2009). Mutual feedback in e-portfolio assessment: an approach to the netfolio system. British Journal of Educational Technology, 40(2), 342-357. doi:10.1111/j.1467-8535.2007.00803.x
Chang, C. C., Liang, C., & Chen, Y. H. (2013). Is learner self-assessment reliable and valid in a web-based portfolio environment for high school students? Computers & Education, 60(1), 325-334.
Green, J., Wyllie, A., & Jackson, D. (2014). Electronic portfolios in nursing education: A review of the literature. Nurse Education in Practice, 14(1), 4-8 5p. doi:10.1016/j.nepr.2013.08.011
Heath, M. (2005). Are you ready to go digital? The pros and cons of electronic portfolio development. Library Media Connection, 23(7), 66-70.
Heinrich, E., Bhattacharya, M., & Rayudu, R. (2007). Preparation for lifelong learning using ePortfolios. European Journal of Engineering Education, 32(6), 653-663. doi:10.1080/03043790701520602
Li, J., & De Luca, R. (2014). Review of assessment feedback. Studies in higher education, 39(2), 378-393.
Lombardi, M. M. (2007). Authentic learning for the 21st century: An overview. Educause learning initiative, 1(2007), 1-12.
Lorenzo, G., & Ittelson, J. (2005). An overview of e-portfolios. EDUCAUSE Learning Initiative. Advancing learning through IT innovation. EDUCAUSE. Retrieved from https://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELI3001.pdf
Peacock, S., Gordon, L., Murray, S., Morss, K., & Dunlop, G. (2010). Tutor response to implementing an ePortfolio to support learning and personal development in further and higher education institutions in Scotland. British Journal of Educational Technology, 41(5), 827-851.
Strudler, N., & Wetzel, K. (2005). The diffusion of electronic portfolios in teacher education: issues of initiation and implementation. Journal of research on technology in education, 37(4), 411-433.
Tosh, D., Light, T. P., Fleming, K., & Haywood, J. (2005). Engagement with electronic portfolios: Challenges from the student perspective. Canadian Journal of Learning and Technology, 31(3), 1-19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).