ЦИФРОВІ ОСВІТНІ РЕСУРСИ В ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ СУЧАСНОЇ ЗАРУБІЖНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.9.2019.174534Ключові слова:
цифрові освітні ресурси, цифрове освітнє середовище нового покоління, відкрита освіта, відкриті освітні ресурси, відкрита ліцензія.Анотація
Процеси інформатизації освіти в останні роки пов’язані з її цифровізацією, усе більшого поширення набуває мобільне та інші види електронного навчання на цифрових пристроях, відбувається певне переформатування електронних освітніх ресурсів, формується нове покоління навчальних засобів – цифрові освітні ресурси (ЦОР) (Digital Learning Resources, DLR). Наразі перевага віддається відкритим освітнім ресурсам, які можуть працювати на будь-якому цифровому пристрої, тобто відкритим цифровим освітнім ресурсам (Open Digital Learning Resources). Вивчення зарубіжного досвіду засвідчує формування й розвиток цифрового освітнього середовища майбутнього покоління (Next Generation of Digital Learning Environment, NGDLE).
Виокремлено й проаналізовано основні функції названого середовища: сумісність та інтеграція, персоналізація, аналітика, співпраця, доступність та універсальний дизайн. Визначено основні складники та функціональні компоненти цифрового освітнього середовища майбутнього покоління для закладів вищої освіти. Доведено, що нове покоління освітніх ресурсів формується внаслідок еволюції традиційних систем управління навчанням (Learning Management Systems, LMS) та їхнє зближення з принципами відкритої освіти і гнучким персональним освітнім середовищем (Personal Learning Environment, PLE).
Посилання
7 Things You Should Know About NGDLE (2015). Retrieved from https://library.educause.edu/resources/2015/12/7-things-you-should-know-about-ngdle
Brown, М. (2017). The NGDLE: We Are the Architects. EDUCAUSE Review. (Pp. 11–18). Retrieved from https://er.educause.edu/-/media/files/articles/2017/7/erm17411.pdf.
Dobbin, G. (2016). Exploring the Next Generation Digital Learning Environment: Opportunities and Challenges. Retrieved from https://library.educause.edu/resources/2016/6/exploring-the-next-generation-digital-learning-environment-opportunities-and-challenges
Goodrum, D., Pfeifer-Luckett, R., Anderson, A., Leuba, M. … & Vervoort, C. (2019). 7 Things You Should Know About LTI Advantage. Retrieved from https://library.educause.edu/resources/2019/4/7-things-you-should-know-about-lti-advantage/
Green, C., Illowsky, B., Wiley, D., Ernst, D., & Young, L. (2018). 7 Things You Should Know About Open Education: Content. Retrieved from https://library.educause.edu/-/media/files/library/2018/6/eli7157.pdf
Lynch, M. (2018). What is the Next Generation of Digital Learning Environments? Retrieved from https://www.thetechedvocate.org/what-is-the-next-generation-of-digital-learning-environments/
Moore, S. Breaking Down the Digital Learning Environment and NGDLE (n.d.). Retrieved from https://blog.extensionengine.com/next-generation-digital-learning-environment.
Wit, M., & Dompseler, H. (2017). How to create a digital learning environment consisting of various components and acting as a whole? Retrieved from http://www.eunis.org/download/2017/EUNIS_2017_paper_16.pdf.
Згуровский, М. З. & Петренко, А. И. (2015). Цифровая наука в программе «Горизонт 2020». Системні дослідження та інформаційні технології, 1, 7–20.
Цифрові освітні ресурси. Інститут Новітніх Технологій в Освіті (б.д.). Взято з http://into-edu.com.ua/node/337.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).