АНАЛІЗ МІЖНАРОДНИХ МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РЕФОРМ У ГАЛУЗІ ОСВІТИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД ТА УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(2).2018.153787Ключові слова:
стандарти, PISA, Організація економічного дослідження та розвитку, міжнародні дослідження, соціально-емоційні навички.Анотація
У статті висвітлена проблема аналізу міжнародних моніторингових досліджень і реформ у галузі освіти: світовий досвід та український контекст. Результати дослідження довели, що зарубіжна програма дослідження формування соціально-емоційних навичок (Study of Social and Emotional Skills) є не менш важливою для подальшої її реалізації й на Україні: для виявлення й оцінювання соціально-емоційних навичок школярів, прогнозування та корекції поведінки дітей, що впливає на подальшу суспільно-економічну інтеграцію та особистий розвиток. Зокрема, були наведені інструменти дослідження соціально-емоційних навичок, доменну соціально-емоційну модель особистості досліджуваних, показані зразки анкетних опитувань. Нами запропоновано залучити Україну до міжнародного проекту «Study of Social and Emotional Skills» у зв’язку з виявленою необхідністю як для держави, так і для учнів.
Посилання
Бобак, Н. В., Мартинюк, О. В. і Марочко, Н. М. (1994). Моніторинг якості освіти: міжнародний досвід. Луцьк, Україна: Волин. ін-т післядиплом. пед. освіти.
Рамкова програма ЄС оновлених ключових компетентностей. (17 січня 2018 року) Взято з http://dlse.multycourse.com.ua/ua/page/15/53
Матвійчук, О. Є. (2017). Деякі питання підвищення читацької грамотності школярів. Київ, Україна: Бібліосвіт: інформ. вісн. 3 (63). Взято з http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/21331/1/O_Matviichuk_BS_3_63_2017_IPPO.pdf
Chernyshenko, O.M., Kankaraš and F. Drasgow. (2018). “Social and emotional skills for student success and wellbeing: Conceptual framework for the OECD study on social and emotional skills”. OECD Education Working Papers, No. 173, OECD Publishing, Paris. Взято з http://dx.doi.org/10.1787/db1d8e59-en
Войтків, Г. В. (2017). Використання компетентнісно зорієнтованих завдань у форматі Pisa з метою формування ключових компетенцій. Кіровоград, Україна: Наукові записки РВВ КДПУ ім. В.Винниченка. № 11 (ІV), 28–31.
Пермякова, О. Г. (2011). Моніторинг якості навчання в європейських країнах у контексті міжнародних порівняльних досліджень (друга половина ХХ століття). Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. Терещук Г. (ред.) № 2, 224–229.
Оксамитна, С. М. і Васильченко, А. А. (2009). Соціальна диференціація освітніх можливостей за результатами міжнародного проекту PISA: досвід для України. Наукові записки НаУКМА. Том 96: Соціологічні науки, 13–21.
Одайник, С. Ф. (2017). Pisa – невід’ємна частина системи оцінювання якості освіти в Україні. Таврійський вісник освіти. 1 (57), 33–38.
Вакуленко, Т. і Ломакович, С. (б.д.). PISA 2018: Що отримає Україна? Взято з: http://education-ua.org/ua/porivnyalna-pedagogika/818-pisa-2018-shcho-otrimae-ukrajina
Указ Президента України «Про Стратегію сталого розвитку Україна – 2020» № 5/2015 (2015, 12 січня). Взято з http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5/2015
Розпорядження Кабінету Міністрів України «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти Pisa – 2018» № 72-р (2016, 04 лютого). Взято з https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/248816832
Наказ МOН України «Про підготовку в 2017 році до проведення міжнародного дослідження якості освіти Pisa – 2018 в Україні». (2017, 26 січня) Взято з http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54197/
Дичок, С. М. (2017). Дослідження Pisa: Міжнародний досвід Таврійський вісник освіти. № 1 (57), 13–19.
Texas Assessment of Basic Skills. (б.д.). Взято з https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_Assessment_of_Basic_Skills
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. (б.д.). Взято з https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
Наказ МОН України "Про затвердження Положення про національний контактний пункт Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020» № 1469. (2016, 08 грудня) Взято з https://xn--80aagahqwyibe8an.com/ukrajini-mon/nakaz-vid-08122016-1469-pro-zatverdjennya-2016-47461.html
Закон України «Про освіту». (2017). Відомості Верховної Ради України, 38-39 (с. 380). Взято з http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя». (2006, 18 грудня). Взято з http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975
Порівняльний перелік ключових компетентностей ЄС. Освіта на основі життєвих навичок. Взято з http://dlse.multycourse.com.ua/ua/page/15/53#1
Tim Kautz, James J. Heckman, Ron Diris, Bas ter Weel & Lex Borghans. (2018). Fostering and measuring skills: improving cognitive and non-cognitive skills to promote lifetime success Взято з http://www.oecd.org/education/ceri/Fostering-and-Measuring-Skills-Improving-Cognitive-and-Non-Cognitive-Skills-to-Promote-Lifetime-Success.pdf
The Study on Social and Emotional Skills – About the Study. Взято з http://www.oecd.org/education/ceri/study-on-social-and-emotional-skills-the-study.htm
Handbook of Social and Emotional Learning. Research and Practice. Взято з https://www.amazon.co.uk/Handbook-Social-Emotional-Learning-Research/dp/1462520154
Strengthening Social and Emotional Education as a Core Curriculum Area across the EU. (2018, February). DOI: 10.2766/456730
New International SEL Report Social and Emotional Education: An International Analysis. (2013). Взято з http://www.ncflb.com/wp-content/uploads/2013/02/SEL-worldwide.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).