КОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ В СИСТЕМІ МОНІТОРИНГУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ І ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(2).2018.153786Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційна компетентність, моніторинг, комп’ютерне тестування, майбутні доктори філософії, майбутні магістри в галузі освіти.Анотація
У статті проаналізовано можливості використання тестування як потужного, надійного й об’єктивного методу вимірювання якості вищої освіти, зокрема вивчення сформованості когнітивного компонента інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх магістрів і докторів філософії в галузі освіти. Описано етапи конструювання тесту: визначення його мети, відбирання змісту теоретичного матеріалу, який виносився на контроль, побудова матриці тесту, розроблення тестових завдань відповідно до рівнів пізнавальної діяльності, експертиза тесту. Наведено зразки тестових завдань різних когнітивних рівнів, створених за шаблоном. Описано опрацювання результатів тестування, що відбувалося з використанням електронних таблиць MS Excel. Визначено загальний низький рівень сформованості когнітивного компонента ІК-компетентності майбутніх науковців. Відзначено необхідність уведення спеціального курсу для поглибленого вивчення можливостей інформаційно-комунікаційних технологій в організації та проведенні педагогічного дослідження.Посилання
European Union. Recommendation of the European Parlement and to the Coucil of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC). (2006). Official Journal of the European Union, Retrieved from http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:EN:PDF.
Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Luxemburg: IPTS-JRC. Retrieved from http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf.
Аванесов, В. С. (2005). Исходные понятия теории педагогических измерений. Педагогические измерения, 4, 155–166.
Биков, В. Ю., Білоус, О. В., Богачков, Ю. М., Грабовський, П. П., Колос, К. Р., Кривонос, О. М. … і Шимон, О. М. (2010). Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України: методичні рекомендації. В. Ю. Биков, О. М. Спірін, О. В. Овчарук (ред.). Київ, Україна: Атіка. Взято з http://lib.iitta.gov.ua/455/1/zb4.pdf.
Гаврілова, Л. Г., Кухар, Л. О. і Топольник, Я. В. (2017). Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічних дослідженнях : навчально-методичний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Слов’янськ, Україна: Видавництво Б. І. Маторіна.
Гаврілова, Л. Г., Кухар, Л. О. і Топольник, Я. В. (2018). Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічних дослідженнях : практикум для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Слов’янськ, Україна: Видавництво Б. І. Маторіна.
Дендев, Б. (Ред.). (2013). Информационные и коммуникационные технологии в образовании: монография. Москва, Россия: ИИТО ЮНЕСКО. Взято с https://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214728.pdf.
Морзе, Н. В. і Кочарян, А. Б. (2014). Модель стандарту ІКТ-компетентності викладачів університету в контексті підвищення якості освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 43 (5), 27–39. Взято з http://elibrary.kubg.edu.ua/6198.
Нова українська школа: концептуальні засади реформування загальної школи. (2017). Взято з http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf.
Овчарук, О. В. (2014). Інформаційно-комунікаційна компетентність як предмет обговорення: міжнародні підходи. Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей у контексті євроінтеграційних процесів створення інформаційного освітнього простору : посібник. В. Ю. Биков, О. В. Овчарук (ред.), (с. 7–16). Київ, Україна.
Про затвердження Державного стандарту початкової освіти. Постанова Кабінету міністрів України № 87. (21. 02. 2018). Взято з https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/59891/.
Про освіту. Закон України № 2145-VIII. (05.09.2017). Взято з http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Хриков, Є. (б.д.). Теоретико-методологічні засади моніторингу професійної підготовки. Взято з http://www. profosvita.org.ua/ru/career/articles/2.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).