USAGE OF CREATIVE TECHNOLOGIES IN TEACHING ENGLISH LANGUAGE IN THE INTERCULTURAL COMMUNICATION PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140596Ключові слова:
intercultural communication, creativity, linguistic culture, studying technologies, information values.Анотація
The article under consideration is devoted to studying the effectiveness of intercultural communication of Ukrainian students at higher educational establishments. The question of using social and pedagogical, methodological and linguistic means in the process of intercultural communication is observed through studying a foreign language. The author stresses that the content of intercultural communication is based on raising students’ positive attitude to the country whose linguistic culture is studied, a high level of studying informative process value, providing conditions for authentic communication at the intercultural level, assessing and analyzing events which give an opportunity for a future specialist to be integrated in the open intercultural space. The aim of the article is to analyze theoretical and methodological preconditions of using creative technologies while studying English in the process of intercultural communication in a specific way. The author also focuses on defining and describing the main constituent parts of the strategies how to implement intercultural communication through studying languages. Taking the results of the done theoretical analysis into account, the author recommends the set of special linguistic exercises, designed according to the main creative approaches to studying a foreign language in the process of intercultural communication.Посилання
Іванова, І. (2008). Сформувати інформаційне тло міжкультурної комунікації. Іноземні мови у навчальних закладах, 1, 46−50.
Копетчук, Т. (2008). Соціокультурні завдання як засіб поповнення загальнокультурної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови. Іноземні мови у навчальних закладах, 1, 56−59.
Першукова, О. (2008). На шляху до міжкультурної свідомості. Іноземні мови в навчальних закладах, 1, 61−68.
Cвенцицкий, А. Л. (2008). Краткий психологический словарь. Москва, Россия: ТК Велби, Изд-во Проспект.
Сідун, М. (2008). Формувати професійну компетентність вчителя іноземної мови. Іноземні мови у навчальних закладах, 4, 115−124.
Hall, E., & Trager, D. (1954). Culture as Communication. New York, N.Y.
Porter, R. (Ed.). (1988). Intercultural communication: A 5-th edition. Belmong: Wadsworth Publishing Company.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).