МОТИВАЦІЙНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140595

Ключові слова:

інновації, інноваційна освіта, інноваційна діяльність, педагогічна інновація, нововведення, професійна готовність педагога.

Анотація

У статті висвітлено проблему мотиваційної готовності майбутніх учителів початкових класів до впровадження інновацій в освітній процес. Зробивши аналіз літературних джерел, з’ясовано сутність ключових понять, розкрито зміст інновацій. Подано класифікацію інновацій в освіті (методологічні, інституційні, змістовні, технологічні). Розглянуто мотиваційну та практичну готовність педагога до інноваційної діяльності. Визначено рівні, які репрезентують структуру готовності педагога до інноваційної діяльності (адаптований, репродуктивний, продуктивний, креативний); показано принципи, яким має відповідати інноваційна діяльність; окреслено критерії готовності педагога до інновацій в освітньому процесі, професійні й особистісні якості педагога; з’ясовано, що мотиваційна готовність до інновацій є важливою якістю педагога як професіонала.

Посилання

Бадагуева, О. Р. (2006). Формирование готовности будущего учителя к инновационной деятельности в условиях педагогического колледжа. (Дис. канд пед. наук). Улан-Удэ, Россия: Бурятский государственный университет.

Бартків, О. (2010). Готовність педагога до інноваційної професійної діяльності. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 42, 58−58.

Гавриш, І. В. (2005). Формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності (методологічний і теоретичний аспекти). Харків, Україна: ХОНМІБО.

Кларин, М. В. (1994). Инновационные модели обучения в зарубежных педагогических поисках. Москва, Россия: Наука.

Підласий, І. і Підласий, А. (1998). Педагогічні інновації. Рідна школа, 12, 3−17.

Трубавіна, І. (2017). Формування готовності викладачів університетів до роботи в післядипломній педагогічній освіті. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 5 (1), 151−159. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/5-1/14.%20Trubavina%20s.151159.pdf

Эльконин, Д. Б. (2008). Психология обучения младшего школьника. Москва, Россия: Просвещение.

Юсуфбекова, Н. Р. (2010). Педагогическая инноватика: возникноение и становление. Вестник Московского городского педагогического университета, 4 (14), 8−17.

##submission.downloads##

Як цитувати

Хващевська, О., & Кишкар, Є. (2018). МОТИВАЦІЙНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (7), 179–190. https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140595

Номер

Розділ

Статті