СПРОБА АНАЛІЗУ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ ВЧЕНИХ І ДОСЛІДНИКІВ У ВСЕБІЧНОМУ РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ І ПРАКТИКУЮЧИХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140593Ключові слова:
компетенція, компетентність, майбутні вчителі інформатики, практикуючі вчителі інформатики, пропрієтарне програмне забезпечення, вільне програмне забезпечення.Анотація
Стаття присвячена аналізу проблеми всебічного розвитку майбутніх і практикуючих учителів інформатики. Аналізуючи роботи сучасних учених і дослідників було виявлено значну кількість розглянутих проблем і розроблених ними методик та методичних рекомендацій, пов’язаних із всебічним розвитком майбутніх і практикуючих учителів інформатики. Позитивним і прогресивним моментом є те, що для всебічного розвитку майбутніх і практикуючих учителів інформатики розроблено чимало методик і методичних рекомендацій, пов’язаних із підвищенням різноманітних компетенцій і компетентностей, заснованих на інформаційно-комунікаційних технологіях і сучасному програмному забезпеченні як пропрієтарному, так і вільному. Підкреслено, що інформаційно-комунікаційні технології є базисом розвитку особистості з професійного погляду, вони є основою розвитку індивідуальних, творчих здібностей та особистих якостей таких, як саморозвиток та самореалізація.Посилання
Величко, В. Є. (2016). Педагогічні умови використання вільного та відкритого програмного забезпечення при підготовці вчителів математики, фізики та інформатики. Електронне наукове фахове видання «Науковий вісник Донбасу», 1−2 (33−34). Взято з http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/2016/N1-2(33-34)/6.PDF
Величко, В. Є. (2017). Теоретико-методичні засади застосування вільного програмного забезпечення у підготовці майбутніх учителів математики, фізики та інформатики. Слов’янськ, Україна: Вид-во Б. І. Маторін.
Горошко, Ю. В., Костюченко, А. О. і Шкардибарда, М. І. (2010). Проблеми та особливості впровадження вільного програмного забезпечення в навчальний процес. Комп’ютер у школі та сім’ї, 7, 8−10.
Захар, О. Г. (2015). ІК-компетентність вчителя інформатики та шляхи її формування. Open educational e-environment of modern University, 1, 21–32. Взято з http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/3/3#.WwLXMTSFPIU
Зязюн, І. А. (2000). Педагогіка добра: ідеали і реалії. Київ, Україна: МАУП.
Котенко, В. В. и Сурменко, С. Л. (2006). Информационно-компьютерная компетентность как компонент профессиональной подготовки будущего учителя информатики. Вестник Омского государственного педагогического университета. Взято с http://www.omsk.edu/article/vestnik-omgpu-114.pdf.
Пометун, О. (2005). Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир сучасної освіти. Рідна школа, 1, 65−69.
Семеріков, С. О. і Теплицький, І. О. (2003). З досвіду використання вільного програмного забезпечення у підготовці майбутнього вчителя. Рідна школа, 5, 40−41.
Семеріков, С. О. (2009). Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах. (Дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова.
Сергієнко, В. і Войтович, І. (2013). Удосконалення соціально орієнтованої технічної підготовки майбутніх учителів інформатики. Наукові записки. Педагогічні науки, 121 (2), 8−12.
Скоробогатова, Т. С. (2011). Развитие самообразовательной компетентности у будущего учителя информатики. Педагогическое образование в России, 206–210.
Спірін, О. М. (2009). Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (13). Взято з https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/183/169
Спірін, О. М. (2007). Компетентнісний підхід у проектуванні професійної підготовки вчителя інформатики. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова, 5 (7), 150−156.
Федоренко, О. Г. (2016). Формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів технологій засобами інформаційно-комунікаційних технологій. (Дис. канд. пед. наук). Слов’янськ, Україна: ДВНЗ «ДДПУ».
Шамало, Т. Н. и Александрова, Н. В. (2007). Формирование информационной компетенции будущих учителей. Образование и наука, 5, 63–69.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).