ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНТЕГРАЦІЙНОГО КУРСУ «ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА З МЕТОДИКОЮ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140591Ключові слова:
інтегроване навчання, практичне заняття, комічний пафос, гумор, сатира, іронія, гротеск, сарказм, лірика як рід літератури, пейзажний вірш, ліричний герой, алітерація, гіпербола, вступна бесіда, вибіркове читання, робота в парах, виразне читання.Анотація
У статті розглянуті особливості проведення практичних занять при вивченні вишівської дисципліни «Дитяча література з методикою навчання літературного читання». Вихідним положенням розвідки є твердження, що інтегрування різних навчальних дисциплін – це об’єктивне веління часу, бо розвиває в майбутнього педагогічного фахівця здатність сприймати будь-яке явище в комплексі, розгалуженості, привчає знаходити вирішення проблем, що виникають, на підставі всебічного їхнього аналізу, урахування різних чинників, які потребують обов’язкового врахування. Представлено варіанти двох практичних занять: твори комічного пафосу в дитячій літературі, їхнє вивчення в початковій школі (поезії Г. Бойка, вірш «Ділові розмови»); особливості аналізу творів ліричного роду літератури (вірш О. Олеся «В степу») та методичні підходи до вивчення пейзажної поезії в початкових класах (вірш Є. Горєвої «Ходить осінь в дібровоньці»). Сутність інтегрування полягає в тому, що набуті аналітико-літературні відомості повинні знайти доцільну методичну реалізацію на прикладі віршів шкільної програми з літературного читання.Посилання
Бескорса, О. (2017). Інтеграція на уроках англійської мови в початковій школі в контексті концепції нової української школи. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 6, 230−238. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/6/25%20Beskorsa%20230238.pdf
Бойко, Г. (б.д.). Знайду. Взято з http://www.megaznaika.com.ua/lyrics/znajdu/
Бойко, Г. (б.д.). Хто кричав? Взято з http://ua-referat.com/
Бойко, Г. (б.д.). Як Хома збирався у похід. Взято з http://portfel.info/dir/b/bojko_gricko/jak_khoma_zbiravsja_u_pokhid/337-1-0-1215
Бондаренко, Т. В. і Євтухова, Т. А. (2017). Деякі практичні аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання змішаного навчання. Молодий вчений, 9.2 (49.2), 48−52.
Земляна, Е. (б.д). Інтеграція знань в освіті. Технологія проведення інтегрованих занять. Взято з http://oldconf.neasmo.org.ua/node/2310
Карташова, Ж. (2016). Сучасні тенденції використання інтегративного підходу до організації інструментально-виконавської підготовки викладачів мистецьких дисциплін. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 3, 189−198. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2016/3/21.Kartashova_s.189-198.pdf
Хорошковська, О. Н. і Охота, Г. І. (2013). Літературне читання 3 клас. Київ, Україна: Освіта.
Ліхвицька, Л. (2017). Інтегрований структурний комплекс мистецької інноваційної діяльності вчителів музичного мистецтва. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 6, 45−52. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/6/5.%20Likhitska%2045-51.pdf
Любарська, О. М. (б.д.). Інтеграційні процеси в освіті. Взято з http://lib.chdu.edu.ua/pdf/zbirnuku/13/5.pdf
Ми споживаємо щодня у п’ять разів більше інформації, ніж 20 років тому, створюємо – у 200 разів більше. (б.д.). Взято з http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/research/mi_spozhivaemo_schodnya_u_pyat_raziv_bil she_informatsii_nizh_20_rokiv_tomu_stvoryuemo_u_200_raziv_bilshe/
Мовчун, А. І. (2014). Робоча програма «Дитяча література». Взято з http://pi.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/idpmo/HaB4_Program/2014_DL_PO_2.pdf
Навчальний курс «Дитяча література». (б.д.). Взято з http://wiki.kspu.kr.ua/index.php
Практичні заняття. (б.д.). Взято з https://uk.wikipedia.org/wiki
Проворова, Є. (2017). Міжпредметна інтеграція в методичній підготовці майбутнього вчителя музики на засадах праксеологічного підходу. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 5 (1), 235−247. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/51/22.%20Provorova%20s.%20235-246.pdf
Пучков, І. Р. (2017). Методологічні підходи до застосування змішаного навчання при підготовці майбутніх вчителів початкової школи. Молодий вчений, 9.2 (49.2), 76−80.
Савченко, О. Я. (2012). Літературне читання 2 клас. Київ, Україна: Видавничий дім «Освіта».
Сиротенко, В. П. (2011). Про сміх гумористичний, сатиричний і не тільки: деякі міркування з приводу категорій комічного. Вісник Донецького національного університету. Гуманітарні науки, 2, 21−27.
Титар, О. В. і Пінчук, Г. Г. (б.д.). Інтеграція навчального процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів. Взято з http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/24899/
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).