ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЕТНОДИЗАЙНУ У ФОРМУВАННІ ПРОЕКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140588Ключові слова:
учитель трудового навчання, проект, проектна діяльність, проектна культура, етнодизайн, клаузура.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі вивчення інформаційного потенціалу етнічного дизайну в системі формування проектної культури як однієї із складових фахової підготовки вчителя трудового навчання. Ця проблема знаходиться в сфері сучасного наукового пошуку, бо феномен проектної культури об’єднує наукові інтереси теоретиків і практиків культурології, істориків, філософів, педагогів, психологів, соціологів, ергономістів, дизайнерів, інженерів, конструкторів та інших. Автором здійснена спроба дослідження етнодизайну як інформаційного джерела проектної діяльності студентів; розкрита сутність проектної культури в практиці роботи над творчим проектом; описаний досвід використання культурологічного потенціалу етнодизайну в роботі над олімпіадним проектним виробом на етапі визначення основної ідеї, а саме при створенні клаузури з використанням методу фокальних об’єктів і складанні опису зовнішнього вигляду.Посилання
Андрущенко, Т. І. (2011). Дизайн: посібник для ВНЗ третього та четвертого рівня акредитації з спеціальності «Дизайн». Київ, Україна: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова.
Антонович, Е. А., Захарчук-Чугай, Р. В. і Станкевич, М. Е. (1992). Декоративноприкладне мистецтво. Львів, Україна: Світ, 1992. – 272 с.
Близнюк, М. М. (2017). Український етнодизайн – національний стиль та антиглобалізаційний вимір (педагогічний аспект). Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 5 (57), 23−33. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_5_2017_57_5
Бровченко, А. І. (2011). Формування фахової компетентності з основ етнодизайну у майбутніх учителів трудового навчання. (Автореф. дис. канд. пед. наук.). Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2011.
Дутчак, І. І. (2013). Інформаційний потенціал етнодизайну в процесі формування дизайнерської культури. Актуальні питання мистецької педагогіки, 2, 29−32. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/apmp_2013_2_8
Зіневич, В. (2015). Проектна діяльність та проектна культура як передумови інноваційної діяльності педагога. Витоки педагогічної майстерності, 15, 100−106. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2015_15_22
Коберник, О. М. (2012). Підготовка майбутніх учителів до застосування пректної технології у професійній діяльності. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 6 (3), 98−105. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/ppsv_2012_6(3)__16
Курач, М. С. (2013). Використання етнодизайну в процесі трудової підготовки молоді. Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка, 1, 51−55. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkogpth_2013_1_10
Легенький, Ю. Г. (2000). Дизайн: культурологія та естетика. Київ, Україна: КНУТД.
Оршанський, Л. (2011). Етнодизайн як інноваційний художньо-естетичний компонент технологічної освіти. Молодь і ринок, 1, 38−41. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_1_10
Савченко, Л. О. (2013). Проектна діяльність в практиці вищої педагогічної школи. Science and Education a New Dimension, 2, 7−12. Взято з http: http://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/seanewdim_vol2_2013_02.pdf
Тименко, В. П., Сидоренко, В. К. і Оршанський, Л. В. (2007). Професійна дизайносвіта: теорія і практика художньої обробки деревини. Київ, Україна: Педагогічна думка.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).