КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ ТЕНДЕНЦІЙ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140582Ключові слова:
викладання англійської мови, перекладні методи, прямий метод, автентичний контент, предметно-мовне навчання, соціокультурна компетентність, принцип діалогу культур, мультилінгвізм.Анотація
У статті здійснено компаративний аналіз традиційних та інноваційних методів викладання англійської мови у ВНЗ задля покращення іншомовної підготовки фахівців у контексті сучасного реформування системи освіти. Автор зазначає, що історія становлення іншомовної освіти розпочалася в ХІХ ст., і перевага надавалася перекладним методам, які еволюціонували до комунікативних методів. Доведено, що в сучасних умовах розвитку суспільства визначальним фактором у підготовці висококваліфікованого фахівця є його володіння іноземною мовою. Англійська мова, яка є мовою міжкультурної комунікації, розглядається не як кінцева мета навчання, а як засіб професійної комунікації майбутніх фахівців різних спеціальностей. Зазначено, що такий підхід сприяє доланню бар’єрів у спілкуванні студентської молоді та розширенню можливостей студентської мобільності. Визначено інноваційні тенденції викладання англійської мови у ВНЗ: залучення автентичного контенту, предметно-мовне навчання іноземної мови, формування соціокультурної компетентності за принципом діалогу культур, зміна стилю взаємодії викладача та студентів, упровадження дистанційного навчання.Посилання
Гальськова, Н. Д. (2004). Межкультурное обучение: проблема целей и содержания обучения иностранным языкам. Иностранные языки в школе, 1, 3–8.
Долінська, К. (2013). Формування соціокультурної компетенції майбутніх учителів початкових класів як педагогічна проблема. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки, 7, 142–145. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvvnup_2013_7_33
Заборовський, В. В. і Мерзлікіна, І. Г. (2010). Історія методики викладання іноземних мов. Педагогическая наука: История, Практика, Тенденции развития, 4. Взято з http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_science_vypuski_n4_2010_st_11/?print
Закон України про вищу освіту. № 1556-18. (2014, 1 липня). Взято з http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Каричковська, С. (2015). Генезис методики навчання іноземних мов як науки. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 11, 26–31. Взято з http://library.udpu.org.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2015/11_1/4.pdf
Ніколаєва, С. Ю. (2003). Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Київ, Україна: Ленвіт.
Розпочинається підготовка шкільного вчителя нового покоління. (б.д.) Взято з http://www.britishcouncil.org.ua/year-of-english/updates/blog/Training-Begins-for-NewGeneration-School-Teachers
Тарнопольський, О. (2011). Навчання через зміст, змістовно-мовна інтеграція та іншомовне занурення у викладанні іноземних мов для професійних цілец у немовних вишах. Іноземні мови, 3 (67), 23–27.
Тверезовська, Н. Т. і Чередніченко, Г. А. (2010). Метод діалогу культур у процесі викладання іноземних мов. Викладання мов у ВНЗ освіти на сучасному етапі, 17, 133–139.
Черпак, О. В. (2012). Аудиолингвальный метод обучения английскому языку. Матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов». (С. 220–223). Київ: НТУУ «КПІ».
Content and Language Integrated Learning (CLIL). (2017). Retrieved from http://sites.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=40079&lang=ukr&news _code=nova-storinka40079-ukr
Vitthal V. Parab. (2015). Innovative Techniques, Methods & Trends in English Language Teaching. IOSR Journal of Humanities And Social Science, 20, 40–44.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).