ЕТАПИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІКТ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140580Ключові слова:
етапи, ІКТ, впровадження ІКТ, початкова школа.Анотація
У статті висвітлено етапи впровадження ІКТ в освітній процес початкової школи: експериментальний етап; етап інтеграції навчання інформатики з навчанням базових дисциплін початкової школи; етап становлення дисципліни «Інформатика» як самостійного предмета. Розкрито особливості використання ІКТ на кожному з етапів упровадження: формування в учнів комп’ютерної грамотності, становлення інформаційної культури й подальший розвиток алгоритмічної культури школярів на першому етапі; оволодіння учнями комп’ютером як засобом пізнання процесів і явищ, що відбуваються навколо на другому етапі; наскрізне застосування ІКТ у начальному процесі початкової школи на третьому етапі. Обґрунтовано необхідність переосмислення цілей, змісту, засобів, методів і форм інформатичної підготовки молодших школярів на сучасному етапі розвитку ІКТ і зростанні нового покоління дітей в інформатизованому суспільстві.Посилання
Андрієвська, В. М. і Олефіренко, Н. В. (2011). Інформаційні технології у початковій школі. Харків, Україна: ХНПУ.
Андрієвська, В. М. (б.д.). Трансформація початкової школи в умовах інформатизації освіти. Взято з http://www.rusnauka.com/22_SEN_2017/Pedagogica/4_228294.doc.htm
Влияние компьютерных игр на психику ребенка. (б.д.). Взято з http://www.microarticles.ru/article/vlijanie-kompjuternih-igr-na-psihiky-rebenka.html
Воронкін, О. (2014). Періодизація розвитку інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Вища освіта України, 3, 109−116.
Гончаренко, Л. М. і Костенко, О. І. (б.д). Використання ІКТ для підвищення якості навчання. Освіта.UA. Методика та технологія. Взято з http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/27861/
Зарецкий, Д. В., Зарецкая, З. А. і Горвиц, Ю. М. (1995). Информационная культура: Модуль: Класс 1. Москва, Россия: Дрофа.
Козидубова, С. М. (1999). Особенности эмоциональных нарушений при неврозах у подростков. Таврический журнал психиатрии,3 (10). Взято с https://www.kazedu.kz/referat/98417
Кравченко, Л. І. (2004). Персональний комп’ютер на уроці математики як засіб активації пізнавальної діяльності учнів. Математика в школах України, 2, 8−11.
Національна рада реформ. (б.д.). Взято з http://reforms.in.ua/ua/reform/indicator/11076
Петрікова, Н. І. (б.д.). Упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-виховний процесс. Освіта.UA. Методика та технологія. Взято з http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/33682/
Подкорытов, B. C. (1998). Новые технологии в медико-социальной реабилитации детей и подростков с органическими поражениями нервной системы, страдающих речевыми и психическими расстройствами. Материалы Национальной конференции психологов и логопедов. (С. 66−68). Харьков, Украина.
Проект нового державного стандарту початкової загальної освіти. (б.д.). Взято з http://newstandard.nus.org.ua/
Суховірський, О. В. (2005). Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій. (Дис. канд. пед. наук). Київ, Україна: Інститут педагогіки АПН України.
Щодо методичних рекомендацій для експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів. № 1/9-450. (2017, 23 серпня). Взято з http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/57230/
UNESCO Institute for Information Technologies in Education. (n.d.). Retrieved from http://iite.unesco.org/pics/publications/ru/files/3214728.pdf;%20%D0%A1.243-244
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).