ТЕСТУВАННЯ В ДІАГНОСТИЦІ РОЗВИТКУ КОГНІТИВНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ЛІНГВОМЕТОДИКИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.7.2018.140579Ключові слова:
педагогічна діагностика, тестування, електронна лінгвометодика, лінгвометодична компетентність, готовність до застосування засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності, учитель початкової школи.Анотація
У статті обґрунтовано важливість діагностики розвитку професійних новоутворень майбутнього фахівця, одним із яких для вчителя початкової школи виступає готовність до застосування засобів електронної лінгвометодики в професійній діяльності та використання в цьому процесі методу тестування. Під час дослідження рівня розвитку цієї готовності в майбутніх учителів початкової школи автор спирається на потужну теоретичну базу, до якої увійшли традиційні вітчизняні тенденції в підготовці вчителя початкової школи, інновації в підготовці фахівців для початкової школи ХХІ ст., теоретичні засади лінгвометодичної підготовки майбутнього вчителя та теоретико-методичні основи електронної лінгвометодики. У статті автор дійшла висновку, що тестування є релевантним методом вимірювання відповідного особистісного феномена майбутніх учителів і за умов традиційного навчання лінгвометодики в більшості майбутніх фахівців у галузі початкової освіти (і бакалаврів, і магістрів) переважає репродуктивний рівень розвитку когнітивного компонента готовності, а мінімальною є кількість респондентів, які виявили приналежність до дослідницько-креативного рівня. Ці показники дозволили автору вказати на необхідність системного опанування основ електронної лінгвометодики на бакалаврському та магістерському ступенях вищої освіти.Посилання
Булах, І. Є. і Мруга, М. Р. (2006). Створюємо якісний тест. Київ, Україна: Майстер
клас.
Варецька, О. В. (2016). Критерії, показники та рівні розвитку діяльнісного компонента соціальної компетентності вчителя початкової школи в системі післядипломної педагогічної освіти. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 4, 25–37. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2016/4/3.%20Varetska_S.25-37.pdf
Гаврілова, Л. Г. (2015). Науково-методологічні підходи до аналізу професійної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2, 7–17. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2015/2/3.gavrilova.7-17.pdf
Івлієва, О. М. (2001). Критеріально-орієнтоване тестування в системі формування професійної готовності вчителя початкових класів. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Одеса, Україна: Південноукраїнський державний педагогічний імені К. Д. Ушинського.
Ішутіна, О. Є. (2016). Вивчення стану організації лінгвометодичного моніторингу у вишах України. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 4, 25–37. Взято з http://pptma.dn.ua/files/2017/6/16.%20Ishutina%20137-149.pdf
Панасюк, А. В. (2009). Організація тестового контролю з іноземної мови у процесі самостійної навчальної діяльності здобувачів вищих технічних навчальних закладів. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Житомир, Україна: ЖДУ імені І. Франка.
Спірін, О. М. (2007). Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів інформатики за кредитно-модульною системою. М. І. Жалдак (Ред.). Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ імені І. Франка.
Чаркіна, О. А. (2009). Педагогічне тестування як засіб контролю за навчальним процесом у педагогічних університетах. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Кривий Ріг, Україна: Криворізький державний педагогічний університет.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).