ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ІНОЗЕМНА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)»

Автор(и)

  • Олена Ішутіна

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.335500

Ключові слова:

ментальні карти, майбутні учителі початкових класів, іноземна мова за професійним спрямуванням, іншомовна професійна компетентність, візуалізація навчального матеріалу, інноваційні методи навчання, мовленнєва діяльність, педагогічна підготовка, асоціативне навчання, критичне мислення

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню ефективності використання ментальних карт під час викладання курсу «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)» у процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів. Авторка аналізує теоретичні основи застосування ментальних карт як освітньої технології, що базується на принципах когнітивної психології та теорії асоціативного навчання. Дослідження демонструє, що ментальні карти поєднують логічну структуру з візуальними образами, активізуючи роботу обох півкуль мозку та забезпечуючи ефективне запам’ятовування інформації.

У статті розкрито специфіку використання ментальних карт для розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності: читання, аудіювання, говоріння та письма. Особлива увага приділена формуванню лексичної та граматичної компетентності через створення семантичних полів і візуалізацію граматичних структур. Автор представляє детальний алгоритм використання методу на прикладі заняття з теми “Classroom Management Strategies”, демонструючи п’ятиетапну структуру роботи з ментальними картами.

Дослідження підтверджує багатоаспектні переваги застосування ментальних карт: підвищення мотивації студентів, розвиток критичного мислення, формування навичок співпраці та самостійної роботи. Особливо підкреслюється подвійна цінність методу для майбутніх учителів як засобу власного навчання та педагогічного інструменту для професійної діяльності. Висновки свідчать про ефективність ментальних карт у формуванні іншомовної професійної компетентності та методичної готовності майбутніх педагогів.

Посилання

Ішутіна, О. (2024). Теорія і методика формування медіапедагогічної компетентності майбутніх учителів початкових класів : монографія. Вінниця : ТВОРИ.

Караєва, Н. В. (2021). Сталий інноваційний розвиток: Створення інтелект-карти. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Колтунович, Т. А., Поліщук, О. М. (2019). Використання ментальних карт як засобу візуалізації у процесі викладання соціальної психології. Молодий вчений, № 7.1 (71.1), 19–26.

Лобачова, І. (2024). Майндмеппінг як інструмент візуалізації і систематизації іншомовного матеріалу на уроках англійської мови. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 21, 76–86. https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307971

Моргунова, Н. С., Приходько, С. О. (2020). Практичні прийоми використання технології «майндмеппінг» в навчанні англійської мови студентів інженерних спеціальностей. Педагогічні науки, №1 (34), 334–339.

Фецко, І. (2025). Використання ментальних карт як засобу візуалізації навчального матеріалу у формуванні мовної й мовленнєвої компетентності студентів-іноземців. Теорія і практика викладання української мови як іноземної, 19, 21–31.

Buzan, T. (2024). Mind map mastery: The complete guide to learning and using the most powerful thinking tool in the universe. Jaico Publishing House.

Morgan, H. (2021). Howard Gardner’s Multiple Intelligences Theory and his Ideas on Promoting Creativity. In F. Reisman (Ed.), Celebrating Giants and Trailblazers: A-Z of Who’s Who in Creativity Research and Related Fields (pp.124-141). London, UK: KIE Publications.

Murni, F. (2017). Improving students’ ability in speaking descriptive text by using Mind Mapping. English language teaching and research, 1(1), 97–111.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Ішутіна, О. (2025). ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ІНОЗЕМНА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)». Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 15–24. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.335500

Номер

Розділ

Статті