ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КОМАНДНОЇ РОБОТИ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Світлана Шехавцова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334927

Ключові слова:

навички командної роботи, майбутні менеджери, цифровізація освіти, фахова підготовка, інтерактивні технології

Анотація

У статті розглядаються актуальні питання формування навичок командної роботи у майбутніх менеджерів у контексті їхньої професійної підготовки. Акцентовано увагу на значущості командних компетенцій як ключового фактора успішної діяльності сучасних менеджерів. У роботі визначено новітні підходи до формування навичок командної роботи у майбутніх менеджерів у процесі їхньої фахової підготовки. Представлено аналіз теоретичних основ і практичних методик розвитку командних компетенцій у студентів-менеджерів. Схарактеризовано роль інноваційних педагогічних технологій, таких як кейс-метод, веб-інструменти та інтерактивні підходи, у процесі формування навичок співпраці, лідерства та прийняття рішень у команді. Виявлено, що сучасні педагогічні моделі та технології, зокрема проектна діяльність, кейс-стаді, командні тренінги та інтерактивні методики, мають значний потенціал для ефективного формування відповідних компетенцій. У статті підкреслено важливість системного підходу до розвитку командної компетентності, що сприяє підвищенню рівня професійної підготовки студентів, їхньої конкурентоспроможності та здатності до адаптації у динамічних умовах сучасного бізнес-середовища. Виявлено, що інтеграція теоретичних знань з практичними завданнями, використання сучасних технологій і міждисциплінарних підходів забезпечують більш високий рівень сформованості командних навичок. Висновки дослідження свідчать про необхідність активного застосування інтерактивних технологій у підготовці майбутніх менеджерів для підвищення їхніх командних і лідерських навичок, що є ключовим фактором їхньої професійної успішності.

Посилання

Бойко, В.Г. (2018). Управлінські навички та командна робота у сучасному освітньому процесі. Педагогічні науки, 4, 35–42.

Бондаренко, В. М. (2017). Теорія та практика формування командних компетенцій у вищій школі. Наука і освіта, 2, 123–129.

Коваленко, І. В. (2019). Інноваційні педагогічні технології у формуванні командної роботи студентів. Вища освіта України, 1, 58–65.

Копняк, К. В. (2020). Структурно-функціональна модель формування управлінської компетентності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, Вип. 1 (46), 54–58.

Левченко, В. Ю. (2018). Використання кейс-методу для розвитку командної роботи у студентів. Освітні технології, 4, 60–67.

Мельник, О. Ю. (2020). Розвиток командних компетенцій у процесі підготовки майбутніх менеджерів. Психолого-педагогічні науки, 3, 77–84.

Шехавцова, С. О., Кокнова, Т. А., Шехавцов, М. О. (2022). Using web technologies in the process of development the students’ critical thinking. Educational Technology Quarterly, 2, 310–330. https://acnsci.org/journal/index.php/etq/article/view/28

Salas, E., Cooke, N. J., & Rosen, M. A. (2015). Toward a science of team performance measurement and enhancement. Journal of Applied Psychology, 100(3), 774–793.

Kruse, K. (2013). The role of team-based learning in developing leadership skills. Harvard Business Review, 91(3), 54–61.

Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith K. A. (2018). Cooperative learning: Improving university instruction. Educational Researcher, 27(5), 12–19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Шехавцова, С. (2025). ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КОМАНДНОЇ РОБОТИ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 227–236. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334927

Номер

Розділ

Статті