ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КОМАНДНОЇ РОБОТИ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334927Ключові слова:
навички командної роботи, майбутні менеджери, цифровізація освіти, фахова підготовка, інтерактивні технологіїАнотація
У статті розглядаються актуальні питання формування навичок командної роботи у майбутніх менеджерів у контексті їхньої професійної підготовки. Акцентовано увагу на значущості командних компетенцій як ключового фактора успішної діяльності сучасних менеджерів. У роботі визначено новітні підходи до формування навичок командної роботи у майбутніх менеджерів у процесі їхньої фахової підготовки. Представлено аналіз теоретичних основ і практичних методик розвитку командних компетенцій у студентів-менеджерів. Схарактеризовано роль інноваційних педагогічних технологій, таких як кейс-метод, веб-інструменти та інтерактивні підходи, у процесі формування навичок співпраці, лідерства та прийняття рішень у команді. Виявлено, що сучасні педагогічні моделі та технології, зокрема проектна діяльність, кейс-стаді, командні тренінги та інтерактивні методики, мають значний потенціал для ефективного формування відповідних компетенцій. У статті підкреслено важливість системного підходу до розвитку командної компетентності, що сприяє підвищенню рівня професійної підготовки студентів, їхньої конкурентоспроможності та здатності до адаптації у динамічних умовах сучасного бізнес-середовища. Виявлено, що інтеграція теоретичних знань з практичними завданнями, використання сучасних технологій і міждисциплінарних підходів забезпечують більш високий рівень сформованості командних навичок. Висновки дослідження свідчать про необхідність активного застосування інтерактивних технологій у підготовці майбутніх менеджерів для підвищення їхніх командних і лідерських навичок, що є ключовим фактором їхньої професійної успішності.
Посилання
Бойко, В.Г. (2018). Управлінські навички та командна робота у сучасному освітньому процесі. Педагогічні науки, 4, 35–42.
Бондаренко, В. М. (2017). Теорія та практика формування командних компетенцій у вищій школі. Наука і освіта, 2, 123–129.
Коваленко, І. В. (2019). Інноваційні педагогічні технології у формуванні командної роботи студентів. Вища освіта України, 1, 58–65.
Копняк, К. В. (2020). Структурно-функціональна модель формування управлінської компетентності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, Вип. 1 (46), 54–58.
Левченко, В. Ю. (2018). Використання кейс-методу для розвитку командної роботи у студентів. Освітні технології, 4, 60–67.
Мельник, О. Ю. (2020). Розвиток командних компетенцій у процесі підготовки майбутніх менеджерів. Психолого-педагогічні науки, 3, 77–84.
Шехавцова, С. О., Кокнова, Т. А., Шехавцов, М. О. (2022). Using web technologies in the process of development the students’ critical thinking. Educational Technology Quarterly, 2, 310–330. https://acnsci.org/journal/index.php/etq/article/view/28
Salas, E., Cooke, N. J., & Rosen, M. A. (2015). Toward a science of team performance measurement and enhancement. Journal of Applied Psychology, 100(3), 774–793.
Kruse, K. (2013). The role of team-based learning in developing leadership skills. Harvard Business Review, 91(3), 54–61.
Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith K. A. (2018). Cooperative learning: Improving university instruction. Educational Researcher, 27(5), 12–19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).