ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХОРОВОГО ДИРИГУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Чжан Яоюй

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334923

Ключові слова:

професійний імідж, класифікації іміджу фахівців, мистецтво, хорове диригування, професійна освіта, педагогіка мистецтва, професійна підготовка фахівців хорового диригування, комплексний підхід

Анотація

У статті, на основі комплексного підходу, розглянуто проблеми професійної підготовки фахівців хорового диригування у сучасних закладах вищої освіти, відповідно до яких проаналізовано шляхи процесу формування професійно значущих та особистісних якостей майбутніх фахівців. На переконання автора, саме сформовані у ЗВО професійно значущі особистісні якості дають змогу молодим фахівцям-хоровикам у майбутній практичній діяльності ефективно застосовувати здобуті навички творчого лідерства в хоровому колективі та постійно вдосконалювати свою майстерність. Аналіз проблем професійної освіти хормейстерів у ЗВО на сучасному етапі дав змогу автору окреслити перспективні напрями розв’язання завдань, що стоять перед педагогічним співтовариством університетів культури і мистецтва. Особливу увагу в статті приділено необхідності використання педагогами ЗВО традицій виконавських і педагогічних хорових шкіл у процесі навчання майбутніх фахівців хорового диригування, що увібрали в себе унікальний досвід відомих хормейстерів у логіці послідовності їхнього розвитку та природної еволюції класичних парадигм.

Автором були висвітлені шляхи оптимізації змісту навчальних дисциплін у підготовці майбутніх фахівців хорового диригування, спрямовані на об’єднання фахових модулів і частин у взаємозв’язному зв’язку цілого і його частин. Окреслені автором статті ціннісно-смислові орієнтири щодо вдосконалення процесу навчання майбутніх фахівців хорового диригування у ЗВО розглянуті в контексті суттєвого оновлення не лише окремих сукупностей матеріалу загальногуманітарного, психолого-педагогічного, спеціального професійного циклів дисциплін, а й визначення на засадах рядово-розташованого розміщення елементів цього змісту в загальній послідовності процесу пізнання учнями засад професійної майстерності.

Посилання

Бондаренко, А. В. (2019). Інтелектуально-творчий розвиток студентів у класі хорового диригування : Навчально-методичний посібник. Кривий Ріг : КДПУ.

Врубель, Г. Ф. (2020). Формування професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях хорового диригування. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 76, 33–36.

Глинский, М. (2016). Нариси з історії диригентського мистецтва. Музичний сучасник. Кн. 3, 26–62. https://oksait.ru/professiya/dirizher-kto-eto

Петренко, М. Б. (2021). Формування диригентсько-хорових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 79, Т. 2, 39–42.

Свіцова, А. (2022). Диригентське виконавство. Практика. Історія. Естетика. Вища освіта у міждисциплінарному вимірі: від традицій до інновацій. Збірник наукових праць за матеріалами II Міжвузівської науково-практичної конференції (27 березня 2022 р., присвяченої ювілею д.пед.н., проф. Надії Василівни Кічук). Ізмаїл: РВВ ІДГУ. С. 93 -96.

Синевич, І. С. (2015). Педагогічні умови формування квазіпрофесійного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва в закладі вищої освіти. Дис. … д-ра філософії: 015). Мукачево.

Сорока, О., Калаур, С. (2023). Теоретичні та практичні аспекти формування професійного іміджу в процесі розвитку професійно-мовленнєвої компетентності студентів коледжів. Social Work and Education, Vol. 10, No. 3, 382–392. DOI: 10.25128/2520-6230.23.3.11

Сперанська-Скарга, М. А. (2010). Педагогічні умови формування професійно-педагогічного іміджу майбутнього вчителя-філолога в позанавчальній діяльності. Науковий вісник Донбасу, № 1. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2010_1_12.

Трофаїла, Н. (2019). Професійний імідж вихователя закладу дошкільної освіти. Педагогічні науки: реалії та перспективи, Вип. 68, 216–219.

Цюряк, І., Роговська, Є., Борисенко, Н. (2021). Сучасний стан диригентсько-хорової підготовки студентів у системі музично-педагогічної освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, № 74, Т. 3, 191–195.

Ярова, М. В. (2012). Деякі аспекти сучасної диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва. Педагогічний дискурс, Вип. 12, 365–369.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Яоюй, Ч. (2025). ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХОРОВОГО ДИРИГУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 214–226. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334923

Номер

Розділ

Статті