ЕФЕКТИВНІ ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ХОРОВОГО ДИРИГУВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334923Ключові слова:
професійний імідж, класифікації іміджу фахівців, мистецтво, хорове диригування, професійна освіта, педагогіка мистецтва, професійна підготовка фахівців хорового диригування, комплексний підхідАнотація
У статті, на основі комплексного підходу, розглянуто проблеми професійної підготовки фахівців хорового диригування у сучасних закладах вищої освіти, відповідно до яких проаналізовано шляхи процесу формування професійно значущих та особистісних якостей майбутніх фахівців. На переконання автора, саме сформовані у ЗВО професійно значущі особистісні якості дають змогу молодим фахівцям-хоровикам у майбутній практичній діяльності ефективно застосовувати здобуті навички творчого лідерства в хоровому колективі та постійно вдосконалювати свою майстерність. Аналіз проблем професійної освіти хормейстерів у ЗВО на сучасному етапі дав змогу автору окреслити перспективні напрями розв’язання завдань, що стоять перед педагогічним співтовариством університетів культури і мистецтва. Особливу увагу в статті приділено необхідності використання педагогами ЗВО традицій виконавських і педагогічних хорових шкіл у процесі навчання майбутніх фахівців хорового диригування, що увібрали в себе унікальний досвід відомих хормейстерів у логіці послідовності їхнього розвитку та природної еволюції класичних парадигм.
Автором були висвітлені шляхи оптимізації змісту навчальних дисциплін у підготовці майбутніх фахівців хорового диригування, спрямовані на об’єднання фахових модулів і частин у взаємозв’язному зв’язку цілого і його частин. Окреслені автором статті ціннісно-смислові орієнтири щодо вдосконалення процесу навчання майбутніх фахівців хорового диригування у ЗВО розглянуті в контексті суттєвого оновлення не лише окремих сукупностей матеріалу загальногуманітарного, психолого-педагогічного, спеціального професійного циклів дисциплін, а й визначення на засадах рядово-розташованого розміщення елементів цього змісту в загальній послідовності процесу пізнання учнями засад професійної майстерності.
Посилання
Бондаренко, А. В. (2019). Інтелектуально-творчий розвиток студентів у класі хорового диригування : Навчально-методичний посібник. Кривий Ріг : КДПУ.
Врубель, Г. Ф. (2020). Формування професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях хорового диригування. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 76, 33–36.
Глинский, М. (2016). Нариси з історії диригентського мистецтва. Музичний сучасник. Кн. 3, 26–62. https://oksait.ru/professiya/dirizher-kto-eto
Петренко, М. Б. (2021). Формування диригентсько-хорових компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 79, Т. 2, 39–42.
Свіцова, А. (2022). Диригентське виконавство. Практика. Історія. Естетика. Вища освіта у міждисциплінарному вимірі: від традицій до інновацій. Збірник наукових праць за матеріалами II Міжвузівської науково-практичної конференції (27 березня 2022 р., присвяченої ювілею д.пед.н., проф. Надії Василівни Кічук). Ізмаїл: РВВ ІДГУ. С. 93 -96.
Синевич, І. С. (2015). Педагогічні умови формування квазіпрофесійного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва в закладі вищої освіти. Дис. … д-ра філософії: 015). Мукачево.
Сорока, О., Калаур, С. (2023). Теоретичні та практичні аспекти формування професійного іміджу в процесі розвитку професійно-мовленнєвої компетентності студентів коледжів. Social Work and Education, Vol. 10, No. 3, 382–392. DOI: 10.25128/2520-6230.23.3.11
Сперанська-Скарга, М. А. (2010). Педагогічні умови формування професійно-педагогічного іміджу майбутнього вчителя-філолога в позанавчальній діяльності. Науковий вісник Донбасу, № 1. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2010_1_12.
Трофаїла, Н. (2019). Професійний імідж вихователя закладу дошкільної освіти. Педагогічні науки: реалії та перспективи, Вип. 68, 216–219.
Цюряк, І., Роговська, Є., Борисенко, Н. (2021). Сучасний стан диригентсько-хорової підготовки студентів у системі музично-педагогічної освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, № 74, Т. 3, 191–195.
Ярова, М. В. (2012). Деякі аспекти сучасної диригентсько-хорової підготовки вчителів музичного мистецтва. Педагогічний дискурс, Вип. 12, 365–369.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).