ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ КОНЦЕПТУ «ВІДВАГА»
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334902Ключові слова:
емоційно-етична компетентність, концепт, концепт «відвага», емоційна підготовка студентів, моральна підготовка здобувачівАнотація
У статті досліджено основи емоційно-етичної компетентності, зокрема у контексті гуманітарних дисциплін, таких як українська й англійська мови та літератури, і як мовні засоби та літературні тексти можуть допомогти у формуванні емоційних й етичних якостей у студентів; описано вплив культурно-літературних дисциплін на емоційну й моральну підготовку студентів, а також зв’язок між етичними та емоційними аспектами навчання; проаналізовано роль концепту «відвага» в літературних творах та його вплив на емоційно-етичний розвиток молоді; окреслено статус концептів, зокрема «відвага», у процесі формування емоційно-етичної компетентності на заняттях з літератури; розглянуто методи й підходи, що застосовують для розвитку емоційно-етичної компетентності через вивчення української, англійської мов та літератур; з’ясовано значення концепту «відвага» в українській літературній традиції та його роль у вихованні молоді через літературні тексти.
Посилання
Біляєв, В. В. (2015). Емоційно-етична компетентність студентів: теорія і практика навчання. Київ: Видавництво «Освітній центр».
Гончаренко, С. В. (2009). Сучасні підходи до формування морально-етичних цінностей студентів. Харків: Видавництво «Основа».
Коваль, О. М. (2018). Концепт «відвага» в українській літературі та його роль у формуванні емоційно-етичної компетентності студентів. Мова і культура, №4(15), 42–50.
Кузьміна, М. М. (2016). Психолінгвістика як інструмент формування емоційно-етичних компетенцій. Львів: Видавництво «Світ».
Петренко, О. С. (2017). Використання концептів у навчанні української мови і літератури: аспекти емоційно-етичної компетентності. Київ: Видавництво «Літературна Україна».
Рєзнікова, О. В. (2012). Теорія та практика навчання української мови у контексті формування емоційно-етичних компетенцій студентів. Київ: Видавництво «Вища освіта».
Сорока, Ю. І. (2014). Концепт «відвага» у контексті української національної ідеї та його вплив на молодь. Літературознавчі студії, № 2(8), 21–28.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).