ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ КОНЦЕПТУ «ВІДВАГА»

Автор(и)

  • Олена Решетняк
  • Тетяна Полякова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334902

Ключові слова:

емоційно-етична компетентність, концепт, концепт «відвага», емоційна підготовка студентів, моральна підготовка здобувачів

Анотація

У статті досліджено основи емоційно-етичної компетентності, зокрема у контексті гуманітарних дисциплін, таких як українська й англійська мови та літератури, і як мовні засоби та літературні тексти можуть допомогти у формуванні емоційних й етичних якостей у студентів; описано вплив культурно-літературних дисциплін на емоційну й моральну підготовку студентів, а також зв’язок між етичними та емоційними аспектами навчання; проаналізовано роль концепту «відвага» в літературних творах та його вплив на емоційно-етичний розвиток молоді; окреслено статус концептів, зокрема «відвага», у процесі формування емоційно-етичної компетентності на заняттях з літератури; розглянуто методи й підходи, що застосовують для розвитку емоційно-етичної компетентності через вивчення української, англійської мов та літератур; з’ясовано значення концепту «відвага» в українській літературній традиції та його роль у вихованні молоді через літературні тексти.

Посилання

Біляєв, В. В. (2015). Емоційно-етична компетентність студентів: теорія і практика навчання. Київ: Видавництво «Освітній центр».

Гончаренко, С. В. (2009). Сучасні підходи до формування морально-етичних цінностей студентів. Харків: Видавництво «Основа».

Коваль, О. М. (2018). Концепт «відвага» в українській літературі та його роль у формуванні емоційно-етичної компетентності студентів. Мова і культура, №4(15), 42–50.

Кузьміна, М. М. (2016). Психолінгвістика як інструмент формування емоційно-етичних компетенцій. Львів: Видавництво «Світ».

Петренко, О. С. (2017). Використання концептів у навчанні української мови і літератури: аспекти емоційно-етичної компетентності. Київ: Видавництво «Літературна Україна».

Рєзнікова, О. В. (2012). Теорія та практика навчання української мови у контексті формування емоційно-етичних компетенцій студентів. Київ: Видавництво «Вища освіта».

Сорока, Ю. І. (2014). Концепт «відвага» у контексті української національної ідеї та його вплив на молодь. Літературознавчі студії, № 2(8), 21–28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Решетняк, О., & Полякова, Т. (2025). ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНО-ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ КОНЦЕПТУ «ВІДВАГА». Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 106–116. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334902

Номер

Розділ

Статті