ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ УЧІННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЗАСОБАМИ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334901Ключові слова:
мотивація навчання, початкова школа, мовно-літературна освітня галузь, мобільні технології, педагогічні умови, інноваційне навчання, мобільне навчанняАнотація
У статті розглянуто педагогічні умови формування мотивації до навчання учнів початкової школи на уроках мовно-літературної освітньої галузі шляхом інтеграції мобільних технологій.
Акцентовано увагу на значущості урахування вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів, розвитку в них уміння усвідомлювати власні мотиви у навчальній діяльності, а також на поетапному й систематичному впровадженні мобільних засобів в освітній процес.
Обґрунтовано, що використання мобільних технологій не лише підвищує інтерес до предмета, але й сприяє активізації пізнавальної діяльності, розвитку медіаграмотності та формуванню стійкої навчальної мотивації. Зроблено висновок про ефективність мобільного навчання як засобу модернізації уроків української мови та читання в початковій школі.
Посилання
Блудова, Ю. О. (2020). Використання технології BYOD в освітньому процесі Нової української школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 71 (1), 92–95.
Большакова, І. (2011). Мотиваційний потенціал використання спілкування в соціальних мережах у процесі навчання граматики учнів старших класів спеціалізованих шкіл. Cучасні напрямки досліджень міжкультурної комунікації та методики викладання іноземних мов, 38–41.
Державний стандарт початкової освіти (2019). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text
Закон України «Про освіту» (2017). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Кірик, М., Данилова, Л. (2019). Нова українська школа: організація діяльності учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Львів : Світ, 2019.
Кісіль, Я. В. (2018). Мобільне навчання як засіб удосконалення навчально-виховного процесу. Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті (ІІСТЕ-2015). Полтава : ФОБ Болотін А.В., с. 154–156.
Кітаєва, М. (2021). Використання мультимедійних технологій. Початкова освіта, 38, 7−9.
Комар, Б. В. (2020). Переваги та недоліки використання мобільних додатків в сучасній освіті. Науково-дослідна робота студентів як чинник удосконалення професійної підготовки майбутнього, 19, 67–71.
Концепція «Нова українська школа». (2016). https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).