ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ УЧІННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЗАСОБАМИ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Світлана Помирча
  • Елла Бурова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334901

Ключові слова:

мотивація навчання, початкова школа, мовно-літературна освітня галузь, мобільні технології, педагогічні умови, інноваційне навчання, мобільне навчання

Анотація

У статті розглянуто педагогічні умови формування мотивації до навчання учнів початкової школи на уроках мовно-літературної освітньої галузі шляхом інтеграції мобільних технологій.

Акцентовано увагу на значущості урахування вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів, розвитку в них уміння усвідомлювати власні мотиви у навчальній діяльності, а також на поетапному й систематичному впровадженні мобільних засобів в освітній процес.

Обґрунтовано, що використання мобільних технологій не лише підвищує інтерес до предмета, але й сприяє активізації пізнавальної діяльності, розвитку медіаграмотності та формуванню стійкої навчальної мотивації. Зроблено висновок про ефективність мобільного навчання як засобу модернізації уроків української мови та читання в початковій школі.

Посилання

Блудова, Ю. О. (2020). Використання технології BYOD в освітньому процесі Нової української школи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 71 (1), 92–95.

Большакова, І. (2011). Мотиваційний потенціал використання спілкування в соціальних мережах у процесі навчання граматики учнів старших класів спеціалізованих шкіл. Cучасні напрямки досліджень міжкультурної комунікації та методики викладання іноземних мов, 38–41.

Державний стандарт початкової освіти (2019). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text

Закон України «Про освіту» (2017). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Кірик, М., Данилова, Л. (2019). Нова українська школа: організація діяльності учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Львів : Світ, 2019.

Кісіль, Я. В. (2018). Мобільне навчання як засіб удосконалення навчально-виховного процесу. Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті (ІІСТЕ-2015). Полтава : ФОБ Болотін А.В., с. 154–156.

Кітаєва, М. (2021). Використання мультимедійних технологій. Початкова освіта, 38, 7−9.

Комар, Б. В. (2020). Переваги та недоліки використання мобільних додатків в сучасній освіті. Науково-дослідна робота студентів як чинник удосконалення професійної підготовки майбутнього, 19, 67–71.

Концепція «Нова українська школа». (2016). https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkolacompressed.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Помирча, С., & Бурова, Е. (2025). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ УЧІННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЗАСОБАМИ МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 87–95. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334901

Номер

Розділ

Статті