МЕТОД КЕЙСІВ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ПІДВИЩЕННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МЕЖАХ РІЗНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334899Ключові слова:
інноваційні методи навчання іноземних мов, метод кейсів, професійно орієнтоване вивчення іноземних мов, професійні компетенції, мотивація студентів, міждисциплінарні зв’язкиАнотація
Розвиток міжнародних відносин ставить важливе завдання підготовки фахівців, здатних до міжнародної комунікації. Для цього необхідно вдосконалювати методи навчання іноземних мов. У статті розглядається застосування методу кейс-стаді у вищій освіті для підвищення мовної компетенції студентів. Особливу увагу приділено розвитку навичок усного мовлення, що є важливим для міжнародної професійної комунікації та кар’єрного зростання. Кейс-метод сприяє інтеграції теоретичних знань і практичних навичок, розвитку мовної та критичної компетентності студентів. Використання цього методу в груповій роботі дозволяє покращити граматичну майстерність, розвивати вільне володіння мовою та критичне мислення, що є необхідними для ефективної комунікації в глобалізованому світі.
На завершення стаття стверджує, що метод кейсів є високоефективним інструментом для викладання іноземних мов у вищій освіті. Він підвищує мовну компетентність студентів, їхні здатності до вирішення проблем та професійні навички, готуючи їх до складнощів сучасного робочого середовища. Акцент методу на реальних застосуваннях, критичному мисленні та співпраці робить його незамінним підходом до навчання мов у різних дисциплінах.
Посилання
Pampura, S. (2017). The case study method as a means of increasing motivation of students majoring in psychology for learning English. Наука і освіта, 2, 116–120.
Samoilova, Yu. I., Vasylenko, V. A (2023) Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers. Іноваційна педагогіка, 56 (2), 24–27.
Sparks, R. L. (1993). The Impact of Native Language Learning Problems on Foreign Language Learning: Case Study Illustrations of the Linguistic Coding Deficit Hypothesis. The Modern Language Journal, Vol. 77 (1), 58–74.
The case method. Illinois CITL. Teaching & Learning. URL: https://citl.illinois.edu/citl-101/teachinglearning/resources/teaching-strategies/the-case-method
Романов, І. І. (2018). Умови застосування методу кейсів при навчанні іноземних мов. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 60, 98–102.
Сурмін, Ю. П. (2015). Кейс-метод: становлення та розвиток в Україні. Вісник НАДУ, № 2, 19–28.
Форостюк, І. В. (2019). Використання кейс-методу на заняттях з англійської мови з майбутніми спеціалістами у сфері туризму. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації, Т. 30 (69). №2. Ч. 1, 146–149 DOI: https://doi.org/10.32838/2663-6069/2019.2-1/26
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).