МЕТОД КЕЙСІВ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ПІДВИЩЕННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МЕЖАХ РІЗНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Світлана Пампура
  • Оксана Бурковська
  • Ганна Ледняк

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334899

Ключові слова:

інноваційні методи навчання іноземних мов, метод кейсів, професійно орієнтоване вивчення іноземних мов, професійні компетенції, мотивація студентів, міждисциплінарні зв’язки

Анотація

Розвиток міжнародних відносин ставить важливе завдання підготовки фахівців, здатних до міжнародної комунікації. Для цього необхідно вдосконалювати методи навчання іноземних мов. У статті розглядається застосування методу кейс-стаді у вищій освіті для підвищення мовної компетенції студентів. Особливу увагу приділено розвитку навичок усного мовлення, що є важливим для міжнародної професійної комунікації та кар’єрного зростання. Кейс-метод сприяє інтеграції теоретичних знань і практичних навичок, розвитку мовної та критичної компетентності студентів. Використання цього методу в груповій роботі дозволяє покращити граматичну майстерність, розвивати вільне володіння мовою та критичне мислення, що є необхідними для ефективної комунікації в глобалізованому світі.

На завершення стаття стверджує, що метод кейсів є високоефективним інструментом для викладання іноземних мов у вищій освіті. Він підвищує мовну компетентність студентів, їхні здатності до вирішення проблем та професійні навички, готуючи їх до складнощів сучасного робочого середовища. Акцент методу на реальних застосуваннях, критичному мисленні та співпраці робить його незамінним підходом до навчання мов у різних дисциплінах.

Посилання

Pampura, S. (2017). The case study method as a means of increasing motivation of students majoring in psychology for learning English. Наука і освіта, 2, 116–120.

Samoilova, Yu. I., Vasylenko, V. A (2023) Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers. Іноваційна педагогіка, 56 (2), 24–27.

Sparks, R. L. (1993). The Impact of Native Language Learning Problems on Foreign Language Learning: Case Study Illustrations of the Linguistic Coding Deficit Hypothesis. The Modern Language Journal, Vol. 77 (1), 58–74.

The case method. Illinois CITL. Teaching & Learning. URL: https://citl.illinois.edu/citl-101/teachinglearning/resources/teaching-strategies/the-case-method

Романов, І. І. (2018). Умови застосування методу кейсів при навчанні іноземних мов. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Вип. 60, 98–102.

Сурмін, Ю. П. (2015). Кейс-метод: становлення та розвиток в Україні. Вісник НАДУ, № 2, 19–28.

Форостюк, І. В. (2019). Використання кейс-методу на заняттях з англійської мови з майбутніми спеціалістами у сфері туризму. Вчені записки ТНУ ім. В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації, Т. 30 (69). №2. Ч. 1, 146–149 DOI: https://doi.org/10.32838/2663-6069/2019.2-1/26

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Пампура, С., Бурковська, О., & Ледняк, Г. (2025). МЕТОД КЕЙСІВ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ПІДВИЩЕННЯ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МЕЖАХ РІЗНИХ ДИСЦИПЛІН. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(23), 62–72. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334899

Номер

Розділ

Статті