МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА СТРУКТУРИ ПРОФЕСІЙНОЇ МОТИВАЦІЇ В МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334850Ключові слова:
професійна мотивація, структура професійної мотивації, мотиви навчальної діяльності, зовнішні професійні мотиви, внутрішні професійні мотиви, майбутні менеджериАнотація
У стaтті прeдставлено результaти емпіричoго дoслідження cтруктури прoфесійної мoтивації в мaйбутніх мeнеджерів. Зa результaтами прoведеного дoслідження визнaчені зaгальні для студeнтів хaрактеристики cтруктури прoфесійної мотивaції: пoзитивні зв’язки нaвчально-пізнaвальних мoтивів з сoціальними, кoмунікативними мотивaми i мoтивами зaпобігання невдaчі, a тaкож пoзитивні зв’язки мoтивів прeстижу i зaпобігання нeвдачі. Зазначено, що в сучасних умовах трансформації економіки, динамічного розвитку ринку праці та зростання вимог до професійної компетентності майбутніх менеджерів особливої ваги набуває проблема формування внутрішньої мотивації. Менеджери як ключові об'єкти управлінських процесів мають не лише володіти необхідними знаннями та навичками, але й бути високо вмотивованими до ефективної професійної діяльності. Від рівня їхньої мотивації залежить якість управлінських рішень, здатність до інновацій, адаптивність до змін та загальна результативність організацій. Втім, сучасна система професійної підготовки майбутніх менеджерів потребує ґрунтовного методологічного підходу до розкриття структури професійної мотивації, що забезпечить цілеспрямований вплив на її формування під час освітнього процесу в закладах вищої освіти. Саме тому дослідження методологічних основ побудови структури професійної мотивації майбутніх менеджерів є важливим і своєчасним, оскільки сприяє підвищенню ефективності їхньої професійної підготовки та розвитку особистісно-професійної самореалізації.
Посилання
Березюк, Т. П. (2021). Психологічні особливості розвитку професійної компетентності майбутніх менеджерів невиробничої сфери у вищих навчальних закладах. Дис. … кандидата психологічних наук. Київ.
Крушельницька, О. В. (2003). Управління персоналом : навчальний посібник. Київ: Кондор.
Марущак, О. В. (2015). Структура системного підходу до професійної підготовки майбутніх учителів технологій. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 41, 394–399.
Табачук, В. О. (2024). Концептуальні засади формування сучасної моделі мотивації у закладах вищої освіти. Економіка та суспільство, 65, 212 – 224. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-144
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).