ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КИТАЮ

Автор(и)

  • Ян Цзюньцзе

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334084

Ключові слова:

професійна компетентність, вчитель музичного мистецтва, заклад вищої освіти

Анотація

У статті розглянуто погляди науковців на зміст поняття «професійна компетентність майбутнього вчителя музики». Особливу увагу приділено розкриттю їх сутнісних характеристик із позицій підготовки здобувачів освіти в закладах вищої освіти Китаю. Враховуючи особливості характеристик змісту зазначених понять визначено: базові здібності, які спираються на фізіологічну здатність, що є основою для всіх видів професійної діяльності вчителів музики; професійні здібності, які передбачають професійну якість як основу різноманітних професійних знань, вмінь та навичок; здібності до викладання, що забезпечуються наявністю сучасних професійних знань, в основу яких покладено міжпредметні інтеграційні зв’язки, оволодіння якими допомагає вчителю збуджувати в учнів естетичні здібності та удосконалити власні освітні методи навчання та виховання; інноваційні здібності передбачають якісну музичну освіту, що змінює статус викладачів та забезпечує реалізацію їх власних творчих ідей; лідерські здібності забезпечують активну позицію викладача та суб’єкт-суб’єктну взаємодію викладача й студента в освітньому середовищі. Вивчення й аналіз педагогічних надбань теоретиків і практиків освіти уможливлює розуміння базових категорій компетентнісного підходу. Одним зі стратегічних напрямів сучасної мистецької освіти є впровадження компетентнісного підходу. Саме орієнтація на досягнення певного освітнього результату, пошук нових форм і методів мистецького навчання в останні десятиліття визначає ключові тенденції сучасної професійної підготовки майбутніх учителів музики. Встановлено, що поняття професійної компетентності вчителя музики разом із близькими йому категоріями фахової, методичної компетентності, а також деякими предметними компетенціями вчителя музики останнім часом міцно увійшло до наукового обігу музично-педагогічної теорії і практики.

Посилання

Словник іншомовних слів: 23 000 слів та термінологічних словосполучень (2000). Уклад. Л.О. Пустовіт та ін. Київ: Довіра.

Соляр, Л. (2016). Компетентнісний підхід до проблеми формування етнокультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Науковий вісник МНУ ім. В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки, №1 (52), 118–123.

Кравченко, Г. Ю. (2020). Формування духовних цінностей та духовної культури в університетах Китаю: теоретичні аспекти. Інноваційна педагогіка, 209–216.

Федоришин, В. (2012). Акмеологічний аспект підготовки викладачів мистецьких дисциплін у контексті європейського освітнього простору: Молодь і ринок, №10 (93).

Хао Ліньсяо, Чже Яндун. (2004). Аналіз структури професійних здібностей викладачів та моделі зростання. Освіта, Теорія і практика, 07, 30 с.

Шиву, В. (2003). Дослідження професійних здібностей вчителів та освітніх дій у новому столітті. Дослідження зовнішньої освіти, 5, 28 с.

Kokhan, І. (2019). Formation of moral-aesthetic competence of future specialists Адаптивне управління: теорія і практика. Серія «Педагогіка», Вип. 6 (11). DOI https://doi.org/10.33296/2707-0255-6(11)-08

Dongyun Liu. Art Education: The Future Music Teacher Can Not Only Play and Sing. Space for Learning Online Art. https:// www.8/2019829129343315712.html

Liang Zhenwei. On Music Education and General Education for Teachers. https://www.master-insight.com/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-01

Як цитувати

Цзюньцзе, Я. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КИТАЮ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 1(23), 221–229. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334084

Номер

Розділ

Статті