МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПАЛИВНОЇ ЕКОНОМІЧНОСТІ АВТОМОБІЛЯ ТА ПІДВИЩЕННЯ ЙОГО ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ХАРАКТЕРИСТИК
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334047Ключові слова:
паливна економічність, швидкісні характеристики, параметри двигуна, їздові цикли, розрахунково-експериментальний методАнотація
У статті розглянуто методику підвищення паливної економічності автотранспортних засобів шляхом узгодження параметрів двигуна та трансмісії, що дозволяє значною мірою знизити витрату палива в комплексі стаціонарних та невстановлених режимів руху, зокрема при русі в умовах міського UDC та магістрального EUDC їздових циклів (в рамках європейського їздового циклу (NEDC).
Поставлені завдання вирішені за допомогою розрахунково- експериментального методу раціонального вибору конструкційних та режимних параметрів силової установки автомобіля за його руху в заданих експлуатаційних умовах.
Обґрунтовано функціональне визначення математичної моделі швидкісних характеристик ДВЗ з урахуванням невстановлених режимів роботи. На основі результатів досліджень для автомобіля HDC B21R23 рекомендовано ряд передавальних чисел КП, який забезпечує підвищення паливної економічності автомобіля для міського UDC та магістрального ЄІБС їздових циклів на 4,4% та 4,5% відповідно. Вирішити цю проблему звичними традиційними методами не завжди вдається ефективно.
Посилання
ДСТУ ГОСТ ІСО 3046-1:2004 (2005). Двигуни внутрішнього згорання поршневі. Характеристики. Частина 1. Стандартні вихідні умови, оголошені потужність, витрати палива та мастила. Методи випробування. Київ.
Захарчук, В. І. (2015). Використання альтернативних моторних палив у засобах технологічного транспорту. Луцьк : Луцький НТУ.
Сахно, В. П., Безбородова, Г. Б., Маяк, М. М., Шарай, С. М. (2004). Автомобілі. Тягово-швидкісні властивості та паливна економічність: навчальний посібник. Київ: КВІЦ.
Солтус, А. П. (2010). Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: навчальний посібник. Київ : Арістей.
Шапко, В. Ф. (2010). Теоретичні основи підвищення потужності та зниження витрат палива двигунів внутрішнього згоряння. Вісник Кременчуцького державного університету імені Михайла Остроградського, Вип. 1/2010 (60), 160–164.
Шапко, В. Ф., Шапко, С. В. (2009). Метод розрахунку багатопараметрової характеристики автомобільного двигуна внутрішнього згоряння. Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету, Вип.1/2009 (54), 93–95.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).