ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ (на матеріалі вивчення творчості Бруно Шульца)
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334042Ключові слова:
освіта, полікультурна освіта, полікультурна комунікація, міждисциплінарний підхід, міжпредметна інтеграція, історія зарубіжної літератури, іноземна мова, Бруно Шульц, компаративістикаАнотація
У статті запропоновано систему різноманітних засобів у контексті їх використання в навчально-виховному процесі українських закладів освіти при формуванні полікультурної компетентності особистості, яку авторка дослідження пов’язує з поважанням української історії, традицій, звичаїв; шануванням загальнолюдських цінностей; толерантним ставленням до традицій інших народів і розумінням особливостей інших культур, обізнаністю в цих культурах, комунікабельністю тощо. Здебільшого завдання спрямовані на самостійні пошуки знань, формування вмінь і практичних навичок, розвиток самостійного мислення здобувачів освіти, активізацію їх пізнавальної діяльності, розвинення творчих навичок та вмінь нестандартного розв’язання проблем, а також удосконалення навичок спілкування. Дидактичні можливості запропонованих матеріалів є невичерпними, оскільки дозволяють комбінувати різні форми організації навчального процесу, зокрема лекції та практичні заняття, позааудиторні заходи мовно-літературного спрямування, а також послуговуватися міжпредметними зв’язками, зокрема між такими навчальними вишівськими дисциплінами, як історія зарубіжної літератури й іноземна мова.
Посилання
Кремень, В. Г. (2005). Освіта і наука в Україні – інноваційні аспекти. Стратегія. Реалізація. Результати. Київ: Грамота.
Шульц, Б. (2012). Склепи цинамонові / Sklepy cynamonowe / пер. з пол. Т. Думан, Л. Скоп. Дрогобич: Коло.
Шульц, Б. (2020). Птахи / Ptaki / пер. з пол. О. Бунда, Т. Думан, Л. Скоп. Дрогобич: Коло.
Шульц, Б. (2022). Комета: оповідання / Kometa / пер. з пол. О. Корчинської, Г. Хорунжої, Л. Скопа; ілюстрації Тетяни Думан. Дрогобич: Коло.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).