ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ ПОЛОНІЗМІВ: ЕФЕКТИВНІ ПІДХОДИ В МЕТОДИЦІ

Автор(и)

  • Олена Колган
  • Тетяна Колган
  • Руслана Падалка
  • Людмила Матюшина

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334031

Ключові слова:

полонізми, лексична сполучуваність, міжкультурна комунікація, технології викладання, граматичні особливості полонізмів

Анотація

У статті окреслено сучасні методики, що пропонують різноманітні інструменти та підходи для ефективного засвоєння таких лексичних одиниць, як полонізми; значення вивчення полонізмів для розуміння національної культури. Зазначено інноваційні технології вивчення полонізмів у ЗВО та закладах фахової передвищої освіти, зокрема вивчення мови як відображення історії, формування національної ідентичності, розвитку міжкультурної комунікації. Аналіз полонізмів уможливив простежити історичні зв'язки між українською та польською культурами, взаємовплив мов і традицій; зауважено, що їх вивчення сприятиме усвідомленню власної мовної та культурної самобутності, розумінню її витоків та еволюції, а знання полонізмів полегшать спілкування між українцями та поляками, сприятимуть взаєморозумінню та толерантності. Дослідження довело, чому важливим є вивчення цих лексичних одиниць необхідно розпочинати в старшій школі, бо це дозволить учням краще зрозуміти історію та культуру українського народу, його тісні зв'язки з Польщею. Вивчення полонізмів також сприятиме збагаченню словникового запасу учнів/здобувачів, розвитку їхньої мовної компетентності та критичного мислення. Уживання полонізмів збагатить художню мову, зробить її різноманітнішою та експресивнішою.

Посилання

Антонюк, Л. А. (2022). Професійна компетентність педагога – передумова якісної освіти. Розвиток педагогічної майстерності майбутнього педагога в умовах освітніх трансформацій: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (13 травня 2022 р.) / Глухівський НПУ ім. О. Довженка. Глухів, с. 15–17.

Павлушенко, О. А. (1999). Запозичення і засвоєння одиниць екзотичної лексики. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, № 1, 6–10.

Damborský, J.(1874). Wyrazy obce w języku polskim (próba klasyfikacji). Poradnik językowy, № 7, 341–355.

Rytter, G. (1969). O asymilacji samogłosek nosowych ę i ą w wyrazach zapożyczonych przez język rosyjski z polskiego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Łódzkiego. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Seria 1, T. 64, 105–115.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-01

Як цитувати

Колган, О., Колган, Т., Падалка, Р., & Матюшина, Л. (2025). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВИВЧЕННЯ ПОЛОНІЗМІВ: ЕФЕКТИВНІ ПІДХОДИ В МЕТОДИЦІ . Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 1(23), 74–82. https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334031

Номер

Розділ

Статті