СТРУКТУРНО-КОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ

Автор(и)

  • Яків Полковніков

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320163

Ключові слова:

професійна культура, лікарі-стоматологи, структурно-компонентний аналіз, медична освіта, клінічна підготовка, професійні стандарти, фахова підготовка, професійна ідентичність

Анотація

У статті розглядаються основні компоненти професійної культури, включаючи етичні, комунікативні, практичні та наукові аспекти, які є важливими для формування цілісного образу майбутнього фахівця. Особлива увага приділяється взаємозв’язку між теоретичними знаннями та практичними навичками, а також значенню емоційно-ціннісних компонентів у професійній діяльності лікарів-стоматологів. На основі аналізу існуючих підходів до структурування професійної культури, враховуючи специфіку професійної діяльності стоматологів, пропонується модель, що об’єднує когнітивний, практичний та емоційно-ціннісний компоненти. Розглянуто зміст кожного з компонентів і їх значення для підготовки лікарів-стоматологів. Окреслено перспективи подальшого дослідження, які полягають у практичній реалізації завдань формування професійної культури в системі післядипломної освіти для стоматологів.

Посилання

Закон України Про вищу освіту. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 3482-IX від 21.11.2023. URL: https://osvita.ua/legislation/law/2235/

Колісник-Гуменюк, Ю. І. (2013). Формування професійно-етичної культури майбутніх фахівців у процесі гуманітарної підготовки в медичних коледжах: монографія. Львів : КВП «Край».

Макаренко, Л. Л. (2016). Інформаційна культура особистості: історико-педагогічний аналіз. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 53, 128–141.

Нестеренко, Л. О. (2007). Розвиток психологічної культури державних службовців України: автореф. дис...канд. наук з держ. упр. Київ: Національна академія державного управління при Президентові України.

Пономаренко, О. В. (2001). Формування професійно-етичної культури соціального педагога : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. Київ.

Пудова, С. С. (2015). Формування професійної культури майбутніх лікарів у процесі вивчення медичної та біологічної фізики. Дис….кан. пед. наук. Вінниця.

Сисоєва, С. О., Алексюк, А. М., Воловик, П. М. та ін. (2001). Педагогічні технології у неперервній професійній освіті : монографія; за ред. С. О. Сисоєвої. Київ : ВІПОЛ.

Стандарт вищої освіти другого (магістерського) рівня, галузь знань 22 Охорона здоров’я, спеціальність 221 Стоматологія. Затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 24.06.2019 р. № 879. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/221-Stomatolohiya-mahistr.20.01.22.pdf

Стандарт вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня (далі – Стандарт) галузі знань 22 Охорона здоров’я спеціальності 221 Стоматологія. / Затверджено та введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 15 листопада 2022 р. № 1023. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2022/11/23/221-Stomatolohiya-do.filosofiyi.23.11.22.pdf

. Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area [Електронний ресурс]. - Режим доступу: // www.bologna-bergen2005.no/Docs/00- Main_doc/050221_ENQA_report.pdf - Заголовок з екрану.

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. No 286-р. URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text

Стратегія розвитку медичної освіти. URL: https://moz.gov.ua/strategija-rozvitku-medichnoi-osviti (дата звернення: 10.11.2024).

Шехавцов, М. О. (2021). Формування інформаційної культури студентської молоді в умоваї інформаційно-гібрідної війни. Дис. на здобуття ступ. докт. філ. Старобільськ: Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Полковніков, Я. (2024). СТРУКТУРНО-КОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 245–256. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320163

Номер

Розділ

Статті