КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ МЕТОДОЛОГІЧНИХ ПІДХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320160Ключові слова:
самоосвітня компетентність, майбутні учителі, музичне мистецтво, критерії, рівні, показникиАнотація
Стаття присвячена виокремленню критеріїв, показників та рівнів сформованості самоосвітньої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі професійної підготовки з метою подальшого дослідження реального стану сформованості самоосвітньої компетентності в процесі фахової підготовки засобами неформальної освіти. Обґрунтовано багатоаспектність та складність вирішення проблеми формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фахової підготовки засобами неформальної освіти. З урахуванням концептуальних положень системного, компетентнісного, діяльнісного, транскультурного, поліцентричного підходів; теорії і практики саморозвитку особистості та формування самоосвітньої компетентності майбутніх учителів, нами було запропоновано поняття «самоосвітня компетентність», яке є певним показником соціальної та професійної зрілості особистості, що має особливе значення в умовах переходу до інформаційного суспільства, а також є одним із головних критеріїв оцінки якості професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Визначено критерії сформованості самоосвітньої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами неформальної освіти: мотиваційний, змістовий, діяльнісний та рефлексивний.
Посилання
Беземчук, Л., Фомін, В. (2020). Формування методичної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі педагогічної практики. Professional art Education, Vol. 1(1), 43–49.
Бордюк, О.М., Слабко, В. М. (2023). Транскультурний підхід до фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як пріоритет сучасної неперервної освіти (українсько-китайський досвід). Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, Вип. 94, 9–14.
Дубровіна, І. В. (2017). Методика організації самоосвітньої діяльності вчителів музичного мистецтва в системі післядипломної освіти : науково-методичний посібник. Біла Церква, КВНЗ КОР. «Академія неперервної освіти».
Ільчук, Л. (2017). Модель підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до виховання підлітків засобами дзвонарства. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, V (58), Issue: 133, 16–19.
Красовськао, О. (2017). Теоретичні та методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи у галузі мистецької освіти засобами інноваційних технологій : автореф. Дис. ...д-ра пед. наук. Житомир.
Хуан Сяньюй. (2012). Система музичної освіти Китаю. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, № 2 (11), 155–159.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).