CУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320097Ключові слова:
трудове навчання, соціальна компетентність, педагогічні технології, інноваційні технології, засоби навчанняАнотація
У статті розглянуто використання інноваційних технологій, як засобу розвитку соціальної компетентності, що є головною метою трудового навчання і формування творчої особистості учня, розвитку його здібностей, обдарувань, наукового світогляду. Поява нових педагогічних технологій зумовило прагнення постійно оптимізовувати навчально-виховний процес, вдосконалювати і використовувати різні рівні і різні цільові спрямованості навчання школярів. Подальший їх розвиток пов’язаний з орієнтацією на реалізацію сучасних концепцій освіти й виховання. Цілком зрозуміло, що на уроках трудового навчання учні мають отримати підготовку до трудової діяльності в різних сферах виробництва та домашнього господарювання, отримати загальні відомості про основи виробництва, сучасну техніку, технології, процеси управління, основні групи професій та вимоги професій до людини, залучитися до творчо-інтелектуальних і технологічних робіт, сформувати навички розв’язання творчих практичних завдань. Вирішити цю проблему звичними традиційними методами не завжди вдається ефективно.
Посилання
Богдадюк, М. В. (2020). Професійна підготовка майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах західної України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Львів.
Волинський, В. П. (2005). Класифікація програмних засобів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї, №1, 16–18.
Коберник, О. М. (2008). Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: навч.-метод. Посібник. За заг. ред. О.М. Коберника, Г.В. Терещука. Умань: СПД Жовтий.
Матіюк, І. (2001). Інноваційні підходи до створення моделей навчального процесу. Директор школи, № 21–22, 12–15.
Падалка, О. С., Нісімчук, А. М., Смолюк, І. О., Шпак, О. Т. (1995). Педагогічні технології : посібник. Київ: Українська енциклопедія.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).