CУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ

Автор(и)

  • Григорій Цибулько
  • Максим Пшеничний

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320097

Ключові слова:

трудове навчання, соціальна компетентність, педагогічні технології, інноваційні технології, засоби навчання

Анотація

У статті розглянуто використання інноваційних технологій, як засобу розвитку соціальної компетентності, що є головною метою трудового навчання і формування творчої особистості учня, розвитку його здібностей, обдарувань, наукового світогляду. Поява нових педагогічних технологій зумовило прагнення постійно оптимізовувати навчально-виховний процес, вдосконалювати і використовувати різні рівні і різні цільові спрямованості навчання школярів. Подальший їх розвиток пов’язаний з орієнтацією на реалізацію сучасних концепцій освіти й виховання. Цілком зрозуміло, що на уроках трудового навчання учні мають отримати підготовку до трудової діяльності в різних сферах виробництва та домашнього господарювання, отримати загальні відомості про основи виробництва, сучасну техніку, технології, процеси управління, основні групи професій та вимоги професій до людини, залучитися до творчо-інтелектуальних і технологічних робіт, сформувати навички розв’язання творчих практичних завдань. Вирішити цю проблему звичними традиційними методами не завжди вдається ефективно.

Посилання

Богдадюк, М. В. (2020). Професійна підготовка майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах західної України (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : дис. канд. пед. наук : 13.00.04. Львів.

Волинський, В. П. (2005). Класифікація програмних засобів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї, №1, 16–18.

Коберник, О. М. (2008). Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: навч.-метод. Посібник. За заг. ред. О.М. Коберника, Г.В. Терещука. Умань: СПД Жовтий.

Матіюк, І. (2001). Інноваційні підходи до створення моделей навчального процесу. Директор школи, № 21–22, 12–15.

Падалка, О. С., Нісімчук, А. М., Смолюк, І. О., Шпак, О. Т. (1995). Педагогічні технології : посібник. Київ: Українська енциклопедія.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Цибулько, Г., & Пшеничний, М. (2024). CУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 178–186. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320097

Номер

Розділ

Статті