СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ ПИЛЬНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана Помирча
  • Ольга Валюх

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320074

Ключові слова:

орфографічна пильність, орфографічні навички, орфографічні знання, орфографічні помилки

Анотація

У статті розглянуто проблему орфографічної пильності учнів початкової школи. Проаналізовано лінгвістичні основи викладання орфографії та формування орфографічної навички у науковій літературі. Охарактеризовано специфіку формування орфографічної пильності у здобувачів початкової освіти.

Визначено специфіку формування орфографічної пильності у здобувачів початкової освіти. Окреслено вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів  початкової освіти мовно-літературної освітньої галузі.

Розглянуто різносторонність у підходах щодо визначення терміну «орфографічна пильність, що свідчить про відмінності в розумінні сутності орфографічної діяльності. Розглянуто три етапи формування орфографічної пильності у здобувачів початкової освіти., необхідних для становлення орфографічної діяльності.

Обґрунтована думка, що формування орфографічних навичок у здобувачів початкової освіти є процесом, який ґрунтується  на формуванні необхідних знань правил. Орфографічна пильність виступає важливим елементом у формуванні орфографічної навички під час розвитку грамотності здобувачів початкової освіти.

Посилання

Антончук, О. (2019). Психологічні умови формування орфографічних умінь і навичок в учнів 6-7 класів. Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії, 254–257.

Голуб, Н. (2015). Реалізація діяльнісного та особистісно-орієнтованого підходу при корекції порушень писемного мовлення у молодших школярів. Педагогіка та психологія, Вип. 43, 33–41.

Єлагіна, O. (2021). Проблеми формування орфографічної грамотності в учнів початкової школи. Студентські ініціативи: теорія і практика початкової освіти : матеріали ІІ наук.-практ. інтернет-конф. студ. ф-ту почат. навчання, Харків, 12 трав. 2021 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди; Харків, 55.

Купчак, О. (2019). Профілактика порушень писемного мовлення в учнів початкових класів. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна, №20 (1), 144–153.

Лужецька, Л. (2021). Комунікативно-діяльнісний підхід до формування орфографічної грамотності в учнів початкової школи. Рідне слово в етнокультурному вимірі. №3, 188–196.

Про затвердження Державного стандарту початкової освіти. Постанова КМУ від 21.02.2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text.

Степанюк, Д. (2017). Розвитку орфографічної пильності молодших школярів як засобу розвитку писемної культури мовлення. Ministry of Education and Science of Ukraine M.P. Dragomanov National University of Pedagogy, 139–141.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Помирча, С., & Валюх, О. (2024). СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ ПИЛЬНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 146–155. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320074

Номер

Розділ

Статті