ІНТЕГРАЦІЯ МЕДІАКУЛЬТУРИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Надія Вовк
  • Альона Горячева

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320065

Ключові слова:

медіакультура, технологічна освіта, технології, цифрова грамотність, критичне мислення, творчі здібності, етика медіа, медіаграмотність, кейс-метод, інтерактивні технології

Анотація

У статті досліджується важливість та перспективи інтеграції медіакультури в систему навчання технологій, зокрема в контексті сучасних вимог до освіти та швидких змін у технологічному середовищі. Інтеграція медіакультури у викладання технологій сприяє формуванню не лише технічних компетенцій, а й критичного мислення, творчих здібностей і цифрової грамотності.

У статті акцентується увага на тому, що медіакультура включає не лише знання про медіа та їхні технології, але й здатність критично оцінювати медіаповідомлення, створювати власний контент, а також розуміти етичні, соціальні та екологічні аспекти використання медіа. Описуються основні переваги інтеграції медіакультури у викладання технологій. Розглянуто конкретні приклади та методи інтеграції медіакультури в процес навчання технологій, зокрема через використання мультимедійних інструментів, інноваційних платформ для створення колективних проєктів.

Стаття також містить рекомендації для педагогів щодо впровадження медіакультури у викладання технологій. Пропонується проведення тренінгів для вчителів, розробка міждисциплінарних навчальних програм, а також створення спеціалізованих матеріалів і ресурсів для підтримки навчального процесу.

Посилання

Антонова О. (2020). Нова українська школа: дидактичні основи формування медіаграмотності в учнів початкової школи. Київ : Генеза.

Антонова О.Є., Ващук О.В. (2017). Інтегративний підхід до побудови моделі формування готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості учнів. Професійна освіта в умовах інтеграційних процесів: теорія і практика : зб. наук. праць. Житомир: ФОП «Н.М. Левковець», 174–182.

Енциклопедія сучасної України. URL: https://esu.com.ua/article-66085

Лисинюк М.В. (2020). Медіакультура: сутнісні особливості і функції. Питання культурології, Вип. 36, 38–48.

Тлумачний словник української мови. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F

Antonova, L. G. (2014) The study of media literacy of modern linguistic personality. Media. Information. Communication, 10.

Buskigham, D. (2019). The Media Education Manifesto. Publisher. Cambridge, UK.

Haran, N., & Smoliar, Y. (2021). To the problem of formation of media culture of future teachers. In E. Pluzhnik (Ed.), Proceedings of the I InternationalScienceConference on Multidisciplinary Research (pp. 568-572). Berlin: Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Вовк, Н., & Горячева , А. (2024). ІНТЕГРАЦІЯ МЕДІАКУЛЬТУРИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 122–135. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320065

Номер

Розділ

Статті