ІНТЕГРАЦІЯ МЕДІАКУЛЬТУРИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320065Ключові слова:
медіакультура, технологічна освіта, технології, цифрова грамотність, критичне мислення, творчі здібності, етика медіа, медіаграмотність, кейс-метод, інтерактивні технологіїАнотація
У статті досліджується важливість та перспективи інтеграції медіакультури в систему навчання технологій, зокрема в контексті сучасних вимог до освіти та швидких змін у технологічному середовищі. Інтеграція медіакультури у викладання технологій сприяє формуванню не лише технічних компетенцій, а й критичного мислення, творчих здібностей і цифрової грамотності.
У статті акцентується увага на тому, що медіакультура включає не лише знання про медіа та їхні технології, але й здатність критично оцінювати медіаповідомлення, створювати власний контент, а також розуміти етичні, соціальні та екологічні аспекти використання медіа. Описуються основні переваги інтеграції медіакультури у викладання технологій. Розглянуто конкретні приклади та методи інтеграції медіакультури в процес навчання технологій, зокрема через використання мультимедійних інструментів, інноваційних платформ для створення колективних проєктів.
Стаття також містить рекомендації для педагогів щодо впровадження медіакультури у викладання технологій. Пропонується проведення тренінгів для вчителів, розробка міждисциплінарних навчальних програм, а також створення спеціалізованих матеріалів і ресурсів для підтримки навчального процесу.
Посилання
Антонова О. (2020). Нова українська школа: дидактичні основи формування медіаграмотності в учнів початкової школи. Київ : Генеза.
Антонова О.Є., Ващук О.В. (2017). Інтегративний підхід до побудови моделі формування готовності вчителів до розвитку академічної обдарованості учнів. Професійна освіта в умовах інтеграційних процесів: теорія і практика : зб. наук. праць. Житомир: ФОП «Н.М. Левковець», 174–182.
Енциклопедія сучасної України. URL: https://esu.com.ua/article-66085
Лисинюк М.В. (2020). Медіакультура: сутнісні особливості і функції. Питання культурології, Вип. 36, 38–48.
Тлумачний словник української мови. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F
Antonova, L. G. (2014) The study of media literacy of modern linguistic personality. Media. Information. Communication, 10.
Buskigham, D. (2019). The Media Education Manifesto. Publisher. Cambridge, UK.
Haran, N., & Smoliar, Y. (2021). To the problem of formation of media culture of future teachers. In E. Pluzhnik (Ed.), Proceedings of the I InternationalScienceConference on Multidisciplinary Research (pp. 568-572). Berlin: Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).