ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ В МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ І ПСИХОЛОГІВ В УКРАЇНІ (ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ)

Автор(и)

  • Олексій Білецький
  • Ігор Пліс
  • Ірина Решетова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320062

Ключові слова:

правова культура, правосвідомість, підготовка педагогів, компетенції психологів, форми реалізації, виховна робота

Анотація

Представлена стаття актуалізує проблему формування правової культури та свідомості майбутніх педагогів і психологів, що зумовлено ускладненням сучасного суспільства. Проблема формування правової культури сьогодні привертає значну увагу як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників. У дослідженні висвітлено основні аспекти, що привертають увагу сучасних дослідників. Це питанням впливу правової освіти на майбутніх педагогів і психологів, аналіз основних методичних підходів до формування правової культури студентів ВНЗ. Основною метою даного дослідження є теоретико-методологічний аналіз існуючої системи виховної роботи з формування правової культури майбутніх педагогів і психологів України. Авторами проаналізовано сучасні погляди на проблему формування правової культури та свідомості майбутніх педагогів і психологів, визначено низку концептуальних підходів, які створили основу для подальшого розвитку та формування правової компетентності та культури у майбутніх спеціалістів. галузі освіти та соціальної роботи. У дослідженні запропоновано основні компоненти ефективного формування правової культури майбутніх педагогів і психологів.

Посилання

Андрусишин, Б. І. (2013). Новітні методики викладання у правничій школі як засіб вдосконалення правової освіти. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 18 : Економіка і право, Вип. 22, 104–115.

Гетьман, А. П., Герасіна, Л. М., Данильян, О. Г. та ін. (2013). Правове виховання у сучасній Україні. За заг.ред. В.Я. Тація, А.П. Гетьмана, О.Г. Данильяна. Харків: Право.

Городиський, М. І. (2007). Педагогічні умови забезпечення змісту правової освіти майбутнього вчителя. Київ : КНТ.

Єрмакова, І. П. (2011). Модель підготовки майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін до використання дослідницької технології у професійній діяльності. Наукові праці. Серія : Педагогіка, Т. 173, Вип. 161, 32–37.

Іваній, О. М. (2012). Структурно-змістова модель формування правової компетентності майбутнього вчителя у навчально-виховному процесі університету: автореф. дис. на здобуття канд.пед. наук: спец. 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти». Харків.

Овчарук, О. В. (2009). Компетентнісний підхід в освіті:Загальноєвропейські підходи. Інформаційні технології і засоби навчання, №5 (13). URL: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.

Указ Президента України № 992/2001 від 18.10.01 року «Про Національну програму правової освіти населення». Освіта в Україні та за кордоном. URL: http://osvita.ua/legislation/other/2719.

Олійничук, Р. (2006). Проблеми формування правової свідомості та правової культури в українському суспільстві. Юридичний Журнал, №2.

Шоробура, І., Шишко, В. (2017). Теоретико-методологічні засади правової освіти майбутнього педагога. Педагогічний дискурс, Вип. 23, 190–194.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Білецький, О., Пліс, І., & Решетова, І. (2024). ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КУЛЬТУРИ В МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ І ПСИХОЛОГІВ В УКРАЇНІ (ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ) . Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 110–121. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320062

Номер

Розділ

Статті