ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ЕКОЛОГІЧНИХ КОМІКСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320010Ключові слова:
екологічна компетентність здобувача початкової освіти, інтегрований курс «Я досліджую світ», розвиток екологічної компетентності здобувача початкової освіти, рівні сформованості екологічної компетентності здобувача початкової освіти, система вправ, спрямованих на формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти, формування екологічної компетентності здобувача початкової освітиАнотація
У статті представлено практичне вирішення проблеми формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти засобами екологічних коміксів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
Обґрунтовано потребу в застосуванні інноваційних методів та засобів формування екологічної компетентності в учнів початкової школи. Розроблено, теоретично обґрунтовано та запроваджено в освітній процес експериментальну систему вправ для формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти засобами екологічних коміксів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
Визначено та охарактеризовано шестикомпонентну структуру системи вправ із використанням екологічних коміксів; на конкретних прикладах описано методику її впровадження в освітній процес; акцентовано увагу на особливостях використання кожної вправи, очікуваних результатів роботи учнів.
Ефективність упровадження системи вправ для формування екологічної компетентності учнів початкової школи засобами екологічних коміксів на уроках «Я досліджую світ» підтверджено статистичними матеріалами контрольного експерименту – підвищенням рівня сформованості екологічної компетентності здобувачів початкової освіти.
Посилання
Бібік, Н. М. & Бондарчук, Г. П. (2018). Я досліджую світ: підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Харків: Вид-во «Ранок».
Вікторенко, І. & Махно, А. (2021). Технологія екологічних коміксів у формуванні мотиваційно-ціннісної установки школярів до збереження природи в освітньому процесі. Перспективні напрями сучасної науки та освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної. конференції. Слов’янськ. С. 32–36.
Кабінет Міністрів України. (2018, 21 лютого). Державний стандарт початкової освіти: Постанова КМУ від 21 лютого 2018 р. № 87. Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи (Рішення Колегії МОН). (2016). Взято з https://tinyurl.com/ysna5f6t
Порядченко, Л. & Чопик, І. (2021). Організаційно-методичні основи формування читацької компетентності учнів 3 класу засобами створення коміксів. Молодий вчений, 10(98), 271–277.
Юрженко, В. (2015). «Коміксування» змісту навчального процесу: позитивні чи негативні тенденції для розвитку технологій освітньої діяльності? Біоресурси і природокористування, 7(1–2), 165–170.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).