ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ЕКОЛОГІЧНИХ КОМІКСІВ

Автор(и)

  • Ірина Вікторенко
  • Анастасія Махно

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320010

Ключові слова:

екологічна компетентність здобувача початкової освіти, інтегрований курс «Я досліджую світ», розвиток екологічної компетентності здобувача початкової освіти, рівні сформованості екологічної компетентності здобувача початкової освіти, система вправ, спрямованих на формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти, формування екологічної компетентності здобувача початкової освіти

Анотація

У статті представлено практичне вирішення проблеми формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти засобами екологічних коміксів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

Обґрунтовано потребу в застосуванні інноваційних методів та засобів формування екологічної компетентності в учнів початкової школи. Розроблено, теоретично обґрунтовано та запроваджено в освітній процес експериментальну систему вправ для формування екологічної компетентності здобувачів початкової освіти засобами екологічних коміксів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

Визначено та охарактеризовано шестикомпонентну структуру системи вправ із використанням екологічних коміксів; на конкретних прикладах описано методику її впровадження в освітній процес; акцентовано увагу на особливостях використання кожної вправи, очікуваних результатів роботи учнів.

Ефективність упровадження системи вправ для формування екологічної компетентності учнів початкової школи засобами екологічних коміксів на уроках «Я досліджую світ» підтверджено статистичними матеріалами контрольного експерименту – підвищенням рівня сформованості екологічної компетентності здобувачів початкової освіти.

Посилання

Бібік, Н. М. & Бондарчук, Г. П. (2018). Я досліджую світ: підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Харків: Вид-во «Ранок».

Вікторенко, І. & Махно, А. (2021). Технологія екологічних коміксів у формуванні мотиваційно-ціннісної установки школярів до збереження природи в освітньому процесі. Перспективні напрями сучасної науки та освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної. конференції. Слов’янськ. С. 32–36.

Кабінет Міністрів України. (2018, 21 лютого). Державний стандарт початкової освіти: Постанова КМУ від 21 лютого 2018 р. № 87. Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи (Рішення Колегії МОН). (2016). Взято з https://tinyurl.com/ysna5f6t

Порядченко, Л. & Чопик, І. (2021). Організаційно-методичні основи формування читацької компетентності учнів 3 класу засобами створення коміксів. Молодий вчений, 10(98), 271–277.

Юрженко, В. (2015). «Коміксування» змісту навчального процесу: позитивні чи негативні тенденції для розвитку технологій освітньої діяльності? Біоресурси і природокористування, 7(1–2), 165–170.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Вікторенко, І., & Махно, А. (2024). ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ЕКОЛОГІЧНИХ КОМІКСІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 40–52. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320010

Номер

Розділ

Статті