ФОРМУВАННЯ МОВНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ (НА ПРИКЛАДІ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДВНЗ «ДОНБАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»)

Автор(и)

  • Ольга Біличенко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320009

Ключові слова:

мовно-комунікативна культура, вища школа, українська мова

Анотація

Статтю присвячено висвітленню досвіду кафедри української мови та літератури щодо формування мовно-комунікативної культури здобувачів. Її наявність є важливою умовою професіоналізму майбутнього вчителя. Автор обґрунтовує необхідність вдосконалення цієї компетенції через оновлення змісту освітніх програм, зокрема впровадження в навчальний процес предметів комунікаційного спрямування. У статті розкриваються особливості вибіркових курсів комунікаційного блоку. Доводиться, що мовно-комунікативна підготовка може тривати протягом усього періоду навчання на освітньо-кваліфікаційних рівнях «бакалавр» та «магістр» на основі освітньо-професійної програми Середня освіта (Українська мова і література). Майбутній учитель української мови і літератури має бути обізнаним не тільки в галузі лінгвістики, мовознавства, літературознавства, фольклористики, текстології, риторики. Автор переконує, що основою мовно-літературної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури є мова, але саме комунікативна компетенція дає можливість якісно вибудувати професійну діяльність.

Посилання

Арістова, Н. О. (2017). Компетентність майбутніх філологів: сутність, зміст, структура. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія, № 11, 9–15.

Барабаш, І. (2014). Формування професійної мовно-літературної компетентності майбутніх учителів-філологів як педагогічна проблема. Проблеми підготовки сучасного вчителя, № 10 (Ч 1), 152–157.

Біда, О. А., Гончарук, В. В., Гончарук, В. А. (2019). Професійна мобільність як фактор професійної успішності сучасного фахівця. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 178, 17–21.

Бідюк, Н. М. (2012). Комунікативна компетентність майбутнього вчителя філолога: зміст та структура. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: Збірник наукових праць третьої Міжнародної науково-практичної конференції (12– 14 листопада 2012р.). Львів. С. 158–160.

Гончарук, В. В., Гончарук, В. А. (2020). Основні компоненти професійної компетентності сучасного вчителя. Scientific Horizon in the Context of Social Crises: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference (January 6–8, 2020). Tokyo, Japan: Otsuki Press. Рp. 108–119.

Кравченко-Дзондза, О. (2014). Формування комунікативної компетентності студентів у процесі вивчення дисциплін філологічного циклу. Молодь і ринок, № 7, 98–102.

Малихін, О. В. (2015). Формування загальнокультурної компетентності студентів філологічних спеціальностей : монографія. Київ : Вид-во ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 492 с.

Шарова, Т. М. (2017). Формування комунікативно-діалогічної компетентності студентів-філологів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія, Вип. 29 (1), 74–76.

Юрійчук, Н. Д. (2019). Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Вісник Чернігівського національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, Вип. 4 (160), 224–228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Біличенко, О. (2024). ФОРМУВАННЯ МОВНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ (НА ПРИКЛАДІ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДВНЗ «ДОНБАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»). Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (22), 30–39. https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320009

Номер

Розділ

Статті