ФОРМУВАННЯ МОВНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ (НА ПРИКЛАДІ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДВНЗ «ДОНБАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»)
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.22.2024.320009Ключові слова:
мовно-комунікативна культура, вища школа, українська моваАнотація
Статтю присвячено висвітленню досвіду кафедри української мови та літератури щодо формування мовно-комунікативної культури здобувачів. Її наявність є важливою умовою професіоналізму майбутнього вчителя. Автор обґрунтовує необхідність вдосконалення цієї компетенції через оновлення змісту освітніх програм, зокрема впровадження в навчальний процес предметів комунікаційного спрямування. У статті розкриваються особливості вибіркових курсів комунікаційного блоку. Доводиться, що мовно-комунікативна підготовка може тривати протягом усього періоду навчання на освітньо-кваліфікаційних рівнях «бакалавр» та «магістр» на основі освітньо-професійної програми Середня освіта (Українська мова і література). Майбутній учитель української мови і літератури має бути обізнаним не тільки в галузі лінгвістики, мовознавства, літературознавства, фольклористики, текстології, риторики. Автор переконує, що основою мовно-літературної підготовки майбутнього вчителя української мови і літератури є мова, але саме комунікативна компетенція дає можливість якісно вибудувати професійну діяльність.
Посилання
Арістова, Н. О. (2017). Компетентність майбутніх філологів: сутність, зміст, структура. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія, № 11, 9–15.
Барабаш, І. (2014). Формування професійної мовно-літературної компетентності майбутніх учителів-філологів як педагогічна проблема. Проблеми підготовки сучасного вчителя, № 10 (Ч 1), 152–157.
Біда, О. А., Гончарук, В. В., Гончарук, В. А. (2019). Професійна мобільність як фактор професійної успішності сучасного фахівця. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 178, 17–21.
Бідюк, Н. М. (2012). Комунікативна компетентність майбутнього вчителя філолога: зміст та структура. Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: Збірник наукових праць третьої Міжнародної науково-практичної конференції (12– 14 листопада 2012р.). Львів. С. 158–160.
Гончарук, В. В., Гончарук, В. А. (2020). Основні компоненти професійної компетентності сучасного вчителя. Scientific Horizon in the Context of Social Crises: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference (January 6–8, 2020). Tokyo, Japan: Otsuki Press. Рp. 108–119.
Кравченко-Дзондза, О. (2014). Формування комунікативної компетентності студентів у процесі вивчення дисциплін філологічного циклу. Молодь і ринок, № 7, 98–102.
Малихін, О. В. (2015). Формування загальнокультурної компетентності студентів філологічних спеціальностей : монографія. Київ : Вид-во ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 492 с.
Шарова, Т. М. (2017). Формування комунікативно-діалогічної компетентності студентів-філологів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія, Вип. 29 (1), 74–76.
Юрійчук, Н. Д. (2019). Формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Вісник Чернігівського національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки, Вип. 4 (160), 224–228.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).