СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДО ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Лю Лей

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307987

Ключові слова:

готовність майбутніх учителів, образотворче мистецтво, арт-педагогічні технології, структура

Анотація

Стаття присвячена виокремленню структурних компонентів готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до використання арт-технологій у процесі професійної підготовки з метою подальшого дослідження реального стану сформованості готовності у майбутніх учителів образотворчого мистецтва до використання арт-технологій. Обґрунтовано багатоаспектність та складність вирішення проблеми формування готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до використання арт-технологій у процесі професійної підготовки. Було визначені ознаки готовності до педагогічної діяльності майбутніх учителів.

В результаті було запропоноване власне бачення структури готовності майбутніх учителів образотворчого мистецтва до використання арт-технологій в процесі професійної підготовки, яка складається з чотирьох взаємопов’язаних компонентів, а саме: ціннісно-мотиваційний, змістовний, комунікативно-діяльнісний та особистісно-регулятивний. Ціннісно-мотиваційний компонент передбачає усвідомлення ставлення майбутніх учителів образотворчого мистецтва до використання арт-технологій, що визначає спрямованість майбутніх учителів образотворчого мистецтва на використання арт-технологій. Сформованість змістовного компоненту свідчить про розвиток інтелектуальної активності майбутніх учителів, наявність у них власного особистісного потенціалу до використання арт-технологій у майбутній професійній діяльності. Комунікативно-діяльнісний компонент проявляється в наявності організаційних, розвиваючих і комунікативних компетентностей, а також умінь та навичок володіння арт-технологіями як системою інваріантних педагогічних умінь по вирішенню педагогічних завдань. Особистісно-регулятивний передбачає здатність до саморегуляції у процесі використання арт-технологій у педагогічній діяльності, самоконтроль і професійну самооцінку.

Посилання

Деркач, О. О. (2011). Арт-педагогіка : Програма навчальної дисципліни для студентів спеціальності «Початкове навчання» освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст». Вінниця: ВДПУ.

Іванашко, О., Вічалковська, Н. (2014). Особливості психологічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами в рамках інклюзії. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 24, 328–338.

Красюк, Л. (2013). Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до педагогічної діяльності: теоретичний аспект. Гуманітарний вісник, 28, 156–160.

Лук’янчук, М. В., Найт, Н. Ф (2021). Готовність майбутніх учителів іноземної мови до професійної діяльності: структура, рівні та критерії. Академічні студії, 2, 64–73.

Максимчук, Б., Кахіані, Ю., Кевпанич, В., Звонар, В., Петрушко, М., Джуган, Л. (2021). Готовність майбутнього вчителя початкової школи до професійної діяльності з фізичної культури: структурно-компонентний аналіз. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 3 (133), 80–87.

Нітченко, Г. Готовність майбутніх учителів трудового навчання до застосування інформативних технологій у професійній діяльності. 98–106. URL : https://dspu.edu.ua/sites/youngsc/AQGS/2013_6-2/pedagogy/98-106.pdf

Плющ, В. М. (2019). Готовність майбутніх учителів до професійного самовдосконалення як психолого-педагогічна проблема. Наукові записки, 183, 139–143.

Староста, В. І. (2019). Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності: сутність, структура. Народна освіта, 3(39). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5923

Строілова, Д. В. (2018). Готовність майбутніх учителів основ здоров’я до діяльності (компоненти, рівні). Науковий часопис НПУ імені М. Д Драгоманова, 63, 169–172.

Чапюк, Ю. (2015). Готовність до педагогічної діяльності як наукова проблема. Педагогічний часопис Волині, 26–30.

Шевченко, Ю. (2018). Професійна готовність майбутніх педагогів у сучасній науковій літературі. Молодь і ринок, 12 (167), 88–93.

Шехавцова, С. О. (2007). Компетентнісний підхід як педагогічна умова формування соціокультурної компетентності у майбутніх вчителів іноземних мов. Науковий портал Донбасу, №1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-07

Як цитувати

Лей, Л. . (2024). СТРУКТУРНІ КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДО ВИКОРИСТАННЯ АРТ-ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (21), 174–185. https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307987

Номер

Розділ

Статті