МАЙНДМЕППІНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ І СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ІНШОМОВНОГО МАТЕРІАЛУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307971Ключові слова:
візуалізація, здобувач освіти, іншомовна компетентність, іншомовний навчальний матеріал, майндмеппінг, освітній процесАнотація
У статті досліджено проблему використання майндмеппінгу як інструмента візуалізації і систематизації іншомовного матеріалу на уроках англійської мови. Визначено, що для того щоб навчити учнів якісно користуватися іншомовним навчальним матеріалом, педагогу в освітньому процесі необхідно поєднувати традиційні та інноваційні методи навчання. Ефективним на сьогодні вважається застосування майндмеппінгу як дієвого інструмента візуалізації, систематизації та запам’ятовування іншомовного матеріалу.
З’ясовано, що використання майндмеппінгу на уроках англійської мови дає низку можливостей для моніторингу та коригування когнітивних змін в учнів під час освітнього процесу; підвищення рівня їхньої креативності; полегшення формування та розвитку іншомовної компетентності, яка має безпосередній зв’язок із загальною іншомовною культурою та комунікативністю; організації усного та писемного мовлення, побудованого на логіці, аргументованості думок і ясності; формування загальних компетентностей, що насамперед пов’язані з ефективним сприйняттям іншомовної інформації, її переробленням та обміном; організації освітнього процесу в більш цікавій та інтерактивній формі завдяки швидкому розумінню іншомовної інформації; стимулювання розвитку всіх видів пам’яті та спроможності учнів контролювати свою інтелектуальну діяльність. Визначено, що майндмеппінг має низку переваг завдяки своєму функціоналу: унаочнення і доступність представленого на інтелект-карті іншомовного навчального матеріалу; структурування та зменшення обсягу інформації, яку треба засвоїти; позначення взаємозв’язків між поняттями, що гарантує більш глибоке усвідомлення предмета; зручний інструмент для проведення та візуалізації мозкового штурму на уроці. Для педагогів майндмеппінг дає змогу подати інформацію більш наочно, зменшити час на підготовку до уроку та представити навчальний матеріал у простій формі завдяки значному скороченню обсягу інформації.
Зроблено висновок, що застосування майндмеппінгу на уроках англійської мови сприяє ефективному усвідомленню і систематизації іншомовного навчального матеріалу, що є підґрунтям для подальшого його використання в мовленнєвій діяльності учнів; активізації інтелектуальної діяльності здобувачів освіти в іншомовному середовищі, де вони ведуть конструктивний діалог, визначають головне і другорядне, порівнюють, установлюють причиново-наслідкові зв’язки та роблять логічні висновки.
Посилання
Караєва, Н. В. (2021). Сталий інноваційний розвиток: Створення інтелект-карти. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Клачко, Л. М. (2015). Використання інтелектуальних карт у плануванні та організації освітнього процесу. Інформаційно-методичний вісник, 16–19.
Лобачова, І. (2016). Імплементація концептуальних карт для підвищення іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2(56), 315–321.
Майндмеппінг: як запам’ятовувати більше з допомогою ментальних карт (2020). Вилучено з https://www.yuzhbud.news/majndmepping/
Тоні, Бьюзен (2021). Мапа думок : докладний посібник із вивчення і застосування найпотужнішого інструмента мислення у світі. Львів : Видавництво Старого Лева.
Abdul Aziz, A. B. (2016). The use of mind mapping technique in increasing students’ vocabulary list. Journal of Education and Social Sciences, 4, 105–113.
Akbar, R. S. & Hanan, A. Taqi. (2017). Does mind mapping enhance learning? International Journal of English Language Teaching, 5(8), 65–77.
Buzan, Tony. (2018). Mind Map Mastery: The Complete Guide to Learning and Using the Most Powerful Thinking Tool in the Universe. London : Watkins Publishing.
Fitra, Murni (2017). Improving students’ ability in speaking descriptive text by using Mind Mapping. English language teaching and research, 1(1), 97–111.
Metivier, A. (2020). What is mind mapping? The ultimate guide to using this powerful tool. Magnetic memory method. Retrieved from https://www.magneticmemorymethod.com/what-is-mind-mapping/
Singh, A. P. (2020). Mind mapping techniques for teachers. Knowledge review. Retrieved from https://theknowledgereview.com/mind-mapping-techniques-for-teachers-concept-mapping/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).