ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКІВ «ЧЕРВОНОГО РЕНЕСАНСУ»

Автор(и)

  • Ольга Біличенко
  • Поліна Бондаренко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307966

Ключові слова:

середня освіта, художня література, технологія, читацька компетентність

Анотація

У статті зроблена спроба розкрити особливості формування читацької компетентності учнів старшої школи. Автори доводять, що читання є специфічною формою комунікативно-пізнавальної діяльності особистості, одним із основних чинників її саморозвитку, тому ефективність читання визначається рівнем сформованості читацької компетентності як пріоритетного компонента загальноосвітньої підготовки школярів і залежить від творів художньої літератури. Автори висвітлюють специфіку технології формування читацької компетентності на прикладі вивчення творів письменників Розстріляного відродження. У межах статті детально зупиняються на теоретичній моделі комунікаційного простору, який визначають як певне середовище формування читацької компетентності, важливим елементом якого виступає модель зовнішньої комунікації літератури. У статті обґрунтовано сутність і класифікаційні параметри технології. Розкрито зміст, структуру та функції творів художньої літератури в комунікаційному просторі.

Посилання

Адорно, Т. (2002). Теорія естетики. Київ: Основи.

Ільганаєва, В. О. (2009). Інформація та знання в інформаційно-комунікаційних процесах. Освіта регіону, 2, 149–152.

Тодоров, Ц. (2006). Поняття літератури та інші есе. Київ, Україна : Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 162 с.

Проект Державного стандарту базової середньої освіти. URL : http://surl.li/fbpzqd

Яценко, Т. О. (2019). Розвиток читацької компетентності учнів ліцею у контексті нової парадигми шкільної літературної освіти. Вісник Луганського національного університету імені Т. Шевченка. Педагогічні науки, 3 (326), 183–190.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-07

Як цитувати

Біличенко, О., & Бондаренко, П. (2024). ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА ПРИКЛАДІ ВИВЧЕННЯ ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКІВ «ЧЕРВОНОГО РЕНЕСАНСУ». Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (21), 30–41. https://doi.org/10.31865/2414-9292.21.2024.307966

Номер

Розділ

Статті