ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ФОРМУВАННЯ МЕДІАІНФОРМАЦІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Артем Бондаренко

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296631

Ключові слова:

медіаосвіта, медіадидактика, мeдіaocвітні технології, медіаінформаційна грамотність, медіапрактики, початкова освіта

Анотація

В статті представлено досвід використання мeдіaocвітніх технологій в процесі формування медіаінформаційної грамотності здобувачів початкової освіти шляхом залучення їх до медіатворчості. Обґрунтовано необхідність урізноманітнення й оновлення підходів щодо цілеспрямованої підготовки школярів до безпечної та ефективної взаємодії із сучасним медіапростором.

Проаналізовано погляди дослідників щодо доцільності використання в освітньому процесі медіатехнологій, зокрема різноманітних медіазасобів, медіапродуктів у процесі навчання.З’ясовано, що впровадження медіатехнологій здатне забезпечити активну медіаосвіту (media studies), спрямовану на оволодіння здобувачами освіти навиків активного комунікатора та реалізуватися через його участь у розробці медіаосвітніх проєктів, власних медіапродуктів. Значну увагу приділено особливостям розвитку  здатності учнів початкових класів до взаємодії з медіавізуальною інформацією у процесі медіаосвіти.

Посилання

Дегтярьова, Н. В., Вернидуб, Г. О. (2014). Формування інформатичних компетентностей учнів за допомогою комплексних завдань з інформатики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, № 5 (39), 7078.

Духаніна, Н. М. (2011). Педагогічні умови застосування медіаосвітніх технологій у підготовці магістрів комп’ютерних наук : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Київ.

Сучасний простір медіаграмотності та перспективи його розвитку (2019). Київ: Центр Вільної Преси, Академія української преси.

Концепція Нової української школи / Міністерство освіти і науки України. URL: http://mon.gov.ua/2016/12/05/konczepcziya.pdf

Онкович, Г. В. (2020). Розвиток медіадидактики вищої школи: український досвід. Обрії друкарства, Вип. 1(8), 130–150. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2020.1(8).190094

Шеїна, О. О. (2019). Педагогічні умови застосування медіаосвітніх технологій у закладах вищої освіти. Молодий вчений, № 5.1 (69.1), 238241.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-12

Як цитувати

Бондаренко, А. . (2024). ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ФОРМУВАННЯ МЕДІАІНФОРМАЦІЙНОЇ ГРАМОТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (20), 94–103. https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296631

Номер

Розділ

Статті