ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ТРУДОВОМУ НАВЧАННІ ТА ВИХОВАННІ УЧНІВ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Григорій Цибулько
  • Максим Пшеничний

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296629

Ключові слова:

трудове навчання, підвищення якості навчання, комп’ютерні технології, інформаційна грамотність учителів, засоби та методи нових інформаційних технологій

Анотація

Використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі дає можливість застосовувати в педагогічній практиці педагогічні розробки, які дозволяють інтенсифікувати навчальний процес, реалізувати ідеї розвиваючого  трудового навчання. Нова Українська школа, крім навчання учнів конкретним знанням основ наук, повинна наділити уміннями і навичками в постійному самостійному поповненні своїх знань, створити підґрунтя для саморозвитку учнів. Одним зі шляхів досягнення зазначеної мети є послідовне використання комп'ютерних технологій у трудовому навчанні. Сучасний пошук нових шляхів оволодіння елементами комп’ютерної грамотності школярів, потребує глибокого психолого-педагогічного обґрунтування. Таким чином, нові інформаційні технології, які застосовуються методично грамотно під час реалізації методу проектів на уроках трудового навчання та технологій в загальноосвітній школі, підвищують пізнавальну активність учнів, що, поза сумнівом, приводить до підвищення ефективності навчання. Проте, на наш погляд, комп'ютер не може повністю замінити вчителя. У даний час в Україні склалася досить суперечлива ситуація: незважаючи на вказані позитивні фактори, комп’ютер на заняттях з трудового навчання, використовується лише при дистанційному навчанні, безсистемно і переважно з метою контролю знань, не торкаючи, як правило, інших етапів навчання.

Посилання

Державний стандарт базової середньої освіти. Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/

Закон України «Про повну загальну середню освіту». Відомості Верховної Ради (ВВР). 2020. № 31. ст. 226. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text

Хилевич, А. П. (2020). Проекти з трудового навчання : навчально – методичний посібник. Бігунь.

Богдадюк, М. В. (2020). Професійна підготовка майбутніх фахівців народних художніх промислів у професійно-технічних навчальних закладах західної україни (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Львів,

Мовчан, Т. О. (2019). Трудове навчання : навчально-методичний посібник. Ковель.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-12

Як цитувати

Цибулько, Г., & Пшеничний, М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ТРУДОВОМУ НАВЧАННІ ТА ВИХОВАННІ УЧНІВ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (20), 74–83. https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296629

Номер

Розділ

Статті