ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ХОРЕОГРАФІЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296628Ключові слова:
мистецька освіта, хореографічно-педагогічна освіта, заклади вищої освіти, спеціальність 024 Хореографія, професійна підготовка хореографівАнотація
У статті висвітлено сучасні тенденції та особливості розвитку хореографічно-педагогічної освіти в закладах вищої освіти України. Зазначено, що професійна підготовка майбутніх хореографів ґрунтується на нових стандартах вищої освіти та відбувається з урахуванням інтеграційних процесів у мистецькій галузі. Проаналізовано специфіку підготовки фахівців із хореографії у різних закладах вищої освіти, зокрема наявність окремих факультетів хореографічного мистецтва, поєднання мистецької та педагогічної складових. Розглянуто інноваційні методи практичної підготовки майбутніх хореографів, такі як творчі проєкти. Висвітлено питання розвитку хореології як науки про танець. Окреслено фахові дисципліни та умови для розвитку хореографічно-педагогічної освіти. Окрему увагу приділено ролі аматорських колективів для професійного становлення майбутніх педагогів-хореографів. Розглянуто тенденції розвитку народно-сценічної хореографії, що перебуває під впливом традицій та новацій. Зроблено висновок, що хореографічно-педагогічна освіта в Україні динамічно розвивається, поєднуючи кращі традиції та сучасні підходи у професійній підготовці майбутніх фахівців-хореографів.
Посилання
Ніколаї, Г. Ю. & Реброва, О. Є. (2016). Теоретико-методологічні засади дослідження хореографічно-педагогічної освіти в Україні. Мистецтво і освіта, 3 (81), 6–12. URL: http://surl.li/fnuwg.
Ніколаї, Г. Ю. (2013). Тенденції розвитку мистецької освіти в контексті європейської інтеграції: інтеркультурний вимір. Мистецька освіта в контексті європейської інтеграції. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 135−138.
Андрощук, Л. (2019, 1). Інновації у практичній підготовці майбутнього вчителя хореографії в системі хореографічно-педагогічної освіти в Україні. Актуальні питання мистецької освіти та виховання, 1–2 (13–14), 211–220. URL: https://repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/8342/1/Androshchuk.pdf.
Андрощук, Л. (2019, 2). Фахова підготовка майбутнього вчителя хореографії в системі хореографічно-педагогічної освіти в Україні. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 5(70), С. 9–14. URL: http://surl.li/nlyvw.
Григорчук, А. В. (2020). Народно-сценічна хореографія в сучасній Україні: мистецькі, педагогічні, організаційні аспекти. Традиції та новації в хореографічній культурі (до 50-річчя кафедри хореографії Київського національного університету культури і мистецтв), 103–105.
Тараненко, Ю. (2017). Підготовка майбутніх учителів хореографії до розвитку художньо–творчих здібностей молодших школярів. (Дис. канд. пед. наук). Бердянськ. URL: http://surl.li/nfqzj.
Чепалов, О. І. (2013). Мистецтву танцю – широкі наукові обрії. Культура України, 42, 62–70. URL: https://cutt.ly/XVUPNEA.
Чілікіна, Н. (2015). Проблематика сучасної хореографічної освіти. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 12, 298–308. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2015/12_2/39.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).