ПРОЄКТУВАННЯ ФОРМ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ХОРЕОГРАФІВ В УМОВАХ МАГІСТРАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296623Ключові слова:
магістри, майбутні хореографи, проєктування, професійна підготовка, форма навчання, лекція, практичне заняття, самостійна робота, ділова гра, конференціяАнотація
У статті наголошується актуальність проблеми підвищення якості педагогічної і психологічної підготовки майбутніх хореографів в сучасних умовах воєнної агресії. Авторка підкреслює зростання потреби соціуму у максимальному використанні усіх резервів, зокрема, реформування наявних форм психолого-педагогічної підготовки хореографів у закладах вищої освіти.
Проблематика проєктування форм педагогічної підготовки майбутніх хореографів в умовах магістратури аналізується через призму самоорганізаційного і модульного підходів.
Очікуваними результатами проєктування форм педагогічної підготовки майбутніх хореографів з дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи» є: знання функцій, предмету, основних категорій педагогіки і психології вищої школи, основних дидактичних концепцій; розуміння психологічних особливостей діяльності викладача хореографії, структури, характеристики та основних напрямів роботи викладача хореографії; уміння визначати сутність та специфіку навчально-виховної діяльності у закладі освіти та основні напрями діяльності викладача хореографії; володіння загальними та спеціальними засобами, технологіями, методами та прийомами підготовки і проведення лекційних та семінарських занять; уміння реалізовувати різноманітні форми проведення практичних занять та організації самостійної роботи здобувачів освіти з хореографії; знання психологічної характеристики студентства як особливого науково-освітнього середовища; уміння демонструвати практичні уміння і навички, визначати виховні цілі, пов’язані з розвитком професійно важливих якостей особистості студентів; уміння моделювати професійні ситуації; уміння проєктувати і реалізувати професійну самоосвіту з проблем викладання хореографії та дослідно-пошукової діяльності.
Розглядаються вимоги до проєктування таких видів лекцій, як вступна лекція, проблемна лекція, лекція-диспут, лекція із запланованими помилками, а також практичних і залікових занять, самостійної роботи, ділових ігор, конференцій, консультування тощо.
Посилання
Закон України «Про освіту». Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII від 01.07.2014. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Лебедик, Л. В. (2023). Людиноцентризм сучасної освітньої парадигми підготовки магістрів освітньо-професійної програми «Позашкільна освіта». Людський потенціал у контексті сучасних соціокультурних перетворень. Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 24-25 трав. 2023 р. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка. С. 71–74.
Лебедик, Л. В. (2008). Модернізація форм педагогічної підготовки магістрів економіки (на прикладі вивчення курсу «Вища освіта України і Болонський процес»). Інноваційні технології у професійній підготовці вчителя трудового навчання: проблеми теорії і практики. Полтава : Видавництво «АСМІ». С. 333–340.
Лебедик, Л. В. (2015). Перспективи удосконалення форм підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури. Підготовка соціального педагога на засадах партнерства. Матеріали наук.-практ. конф. 24 листоп. 2015 р. / За редакцією М. П. Васильєвої. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди. C. 74–75.
Лебедик, Л. В. (2022). Підготовка педагогів закладів позашкільної освіти до проєктування дидактичних систем в умовах магістратури. Дидаскал, 23, 316–320.
Лебедик, Л. В. (2016). Удосконалення форм підготовки викладачів вищої школи в умовах магістратури. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки», 5, 73–79.
Лебедик, Л. В. (2017). Проектування форм педагогічної підготовки майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури. Імідж сучасного педагога, 8 (177), 25–28.
Лебедик, Л. В. (2018). Удосконалення форм педагогічної підготовки майбутніх магістрів економіки. Журнал Київського університету ринкових відносин «Економіка, бізнес-адміністрування, право», 4(4), 290–300.
Лебедик, Л. В. (2023). Форми неперервної освіти педагогічних працівників закладів позашкільної освіти. Філософія освіти і педагогіка, 51–52, 184–201.
Лебедик, Л. В. (2018). Форми підготовки кваліфікованих фахівців для органів публічної влади. Науково-практичне забезпечення децентралізації надання послуг в об’єднаних територіальних громадах : матеріали наук.-практ. конф., Київ, 18 квіт. 2018 р. / за заг. ред. Р. В. Войтович, П. В. Ворони. Київ: ІПК ДСЗУ, с. 235–238.
Лосєва, Н., Стрельніков, В. (2020). Розвиток готовності педагогічних працівників до самовдосконалення на основі короткотермінових курсів-тренінгів. Імідж сучасного педагога, 1 (190), 49–53.
Стрельніков, В. Ю. (2017). Авторські курси як форма підвищення кваліфікації викладачів. Освіта. Технікуми. Коледжі : навчально-методичний журнал, 1,2 (42), 14–17.
Стрельніков, В. Ю. (2006). Проектування професійно-орієнтованої дидактичної системи підготовки бакалаврів економіки. Полтава : РВЦ ПУСКУ.
Стрельніков, В. Ю. (2004). Соціально-психологічний тренінг у формі ділової гри ефективна технологія навчання у вищій школі. Нові технології навчання, 38, 168–176.
Стрельніков, В. Ю. (2016). Удосконалення форм навчання у сучасній вищій школі : верифікація ідей Михайла Остроградського. Імідж сучасного педагога, 6, 12–17.
Стрельніков, В. Ю. (2023). Філософсько-педагогічні аспекти побудови системи тренінгів і курсів підвищення кваліфікації учителів для забезпечення ними духовного розвитку учнів. Актуальні проблеми соціального розвитку в суспільстві змін : Матеріали І Міжнар. наук.-практ. конф. 27-29 квіт. 2023 р., м. Харків. За заг. ред. Кіпенського А. В. Харків : НТУ «ХПІ», с. 33–35.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).