МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ МЕДІАОСВІТИ

Автор(и)

  • Ірина Вікторенко
  • Ольга Валюх
  • Аліна Михальова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296592

Ключові слова:

критичне мислення, медіаосвіта, початкова школа, модель формування критичного мислення в учнів початкової школи засобами медіаосвіти на уроках «Я досліджую світ», компоненти моделі, медіазасоби

Анотація

У статті представлено практичне розв’язання проблеми формування критичного мислення здобувачів початкової освіти засобами медіаосвіти на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ».

Обґрунтовано потребу в оновленні підходів до формування критичного мислення учнів початкових класів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Розроблено, теоретично обґрунтовано та запроваджено в освітній процес початкової школи експериментальну модель формування критичного мислення в учнів 3-го класу засобами медіаосвіти на уроках «Я досліджую світ».

Визначено та охарактеризовано трикомпонентну структуру експериментальної моделі, на конкретних прикладах описано методику реалізації її змістово-процесуального компонента: акцентовано увагу на формах організації учнів на уроках, методах формування критичного мислення; використанні засобів медіаосвіти на засадах інтерактивності, рефлексивності, діалогічності та креативності.

Ефективність моделі формування критичного мислення в учнів початкових класів засобами медіаосвіти на уроках «Я досліджую світ» підтверджено статистичними матеріалами контрольного експерименту – підвищенням рівня розвитку критичного мислення в учнів початкових класів.

Посилання

Верховна рада України (2023). Закон № 2145-VIII, Про освіту. Взято з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Вікторенко, І, Михальова, А. (2023). Формування критичного мислення учнів початкової школи засобами медіаосвіти. Професіоналізм педагога в умовах європейських цифрових інновацій : матер. науково-практ. конференції. Слов’янськ. С. 140–144.

Дудко, В. (2021). Інформаційна війна проти України та методи її ведення. Взято з: https://www.polukr.net/uk/blog/2021/04/informacijna-vijna-proti-ukraini/

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи (Рішення Колегії МОН). (2016). Взято з: https://tinyurl.com/ysna5f6t

Пометун, О. Нова українська школа : розвиток критичного мислення учнів початкової школи : навч.-метод. посіб. Київ : Видавничий дім «Освіта», 2020. 192 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-12

Як цитувати

Вікторенко, І., Валюх, О. ., & Михальова, А. (2024). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ МЕДІАОСВІТИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (20), 5–16. https://doi.org/10.31865/2414-9292.20.2023.296592

Номер

Розділ

Статті